​​ေရွှလီြမစ်ကမ်း​​က ြမို့​​နမ့်​​ခမ်း​​

ဒီ​​ေန့​​ဟာ မိုး​​​ေလကင်း​​လွတ်တဲ့​​ သီတင်း​​ကျွတ် လြပည့်​​​ေန့​​ ြဖစ်ပါတယ်​​ေနာ်။ အခါြကီး​​ရက်ြကီး​​ ြမတ်​​ေသာ​​ေန့​​ ြဖစ်​​ေလ​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ဖူး​​ထွက်ြကရင် ​​ေကာင်း​​မလား​​လို့​​ စဉ်း​​စား​​မိပါတယ်။ ကျွန်မနဲ့​​အတူ ြမန်မာြပည်တွင်း​​တစ်​​ေနရာက ဘုရား​​ဖူး​​ဖို့​​ သွား​​ြကပါစို့​​လား​​​ေနာ်.. ဟိုတ​​ေလာက မူဆယ်ြမို့​​က ဘုရား​​ကို ဖူး​​ခဲ့​​ြက​​ေသး​​တာ မှတ်မိမယ် ထင်ပါတယ်​​ေနာ်။ ဒီတစ်ခါ​​ေတာ့​​ မူဆယ်နဲ့​​ မ​​ေဝး​​လှတဲ့​​  ရှမ်း​​တို့​​ရဲ့​​ြမို့​​က​​ေလး​​ နမ့်​​ခမ်း​​ဆီ အလည်သွား​​ြပီး​​ ဘုရား​​ဖူး​​ြကပါဦး​​စို့​​ရဲ့​​​ေနာ်။ မူဆယ်ြမို့​​က​​ေန ထွက်လာြပီး​​ ​​ေစာမွန်လှရဲ့​​ ​​ေမွး​​ရပ်​​ေြမ စယ်လန့်​​ရွာ က​​ေလး​​ကို ဝင်ြပီး​​တာနဲ့​​ မူဆယ်ြမို့​​က​​ေန ကိုး​​မိုင်ခန့်​​​ေဝး​​တဲ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ကို ​​ေရာက်ပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​က​​ေန ဆက်သွား​​မယ်ဆိုရင် ကချင်ြပည်နယ် ဗန်း​​​ေမာ်ြမို့​​ထိ သွား​​လို့​​ရပါတယ်။ မူဆယ်ြမို့​​​ေန ကား​​နဲ့​​ထွက်လာြပီး​​ လယ်ကွင်း​​စိမ်း​​စိမ်း​​​ေတွကိုြဖတ်သန်း​​ြပီး​​ နာရီဝက်မရှိခင်မှာ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ ကို လှမ်း​​ြမင်​​ေနရပါြပီ။

နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ကို လှမ်း​​ြမင်ရြပီ
နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ကို သက္ကရာဇ် ၁၇၇၇ ခုနှစ်မှာ ​​ေကျး​​ရွာငယ်က​​ေလး​​အြဖစ် စတင်တည်​​ေထာင်ခဲ့​​​ေပမဲ့​​ သာယာ​​ေအး​​ချမ်း​​ြပီး​​ လယ်ယာ​​ေြမစိုက်ပျိုး​​ြဖစ်ထွန်း​​တာ​​ေြကာင့်​​ လူဦး​​​ေရ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ တိုး​​တက်များ​​ြပား​​လာတာ​​ေြကာင့်​​ ြမို့​​ြပအြဖစ်သို့​​ ​​ေရာက်ရှိလာပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​ဟူသည်မှာ ြမို့​​​ေတာင်ဘက်နား​​တွင်ရှိတဲ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​​ေဖာင် ​​ေချာင်း​​ကို အစွဲြပုြပီး​​ မှည့်​​​ေခါ်ခဲ့​​တာြဖစ်ပါတယ်။ ရှမ်း​​ဘာသာြဖင့်​​နမ့်​​  ဆိုသည်မှာ ြမန်မာလို ​​ေရ၊​ ခမ်း​​​ေဖာင်ဆိုသည်မှာ ​​ေရွှမှုန်များ​​ဟု အဓိပ္ပါယ်ရတာ​​ေြကာင့်​​ နမ့်​​ခမ်း​​​ေဖာင်​​ေချာင်း​​က​​ေလး​​မှာ ​​ေရွှထွက်သည့်​​ ​​ေချာင်း​​တစ်ခုအြဖစ် ယခုတိုင် ​​ေရွှကျင်သူများ​​ ရှိ​​ေနဆဲြဖစ်ပါတယ်။ ၎င်း​ နန့်​​ခမ်း​​​ေဖာင်​​ေချာင်း​​ဟာ ​​ေရွှလီြမစ်ထဲကို စီး​​ဝင်ပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ဟာ တရုတ်နယ်စပ်နဲ့​​ ကပ်လျှပ် ​​ေရွှလီြမစ်ကမ်း​​​ေဘး​​မှာ တည်ရှိတာ​​ေြကာင့်​​ တရုတ်ထွက်ကုန်ပစ္စည်း​​နဲ့​​ ရှမ်း​​ြပည်နယ်ထွက်ကုန်ပစ္စည်း​​တို့​​ ​​ေပါများ​​ြပီး​​ လယ်ယာစိုက်ပျိုး​​ဖို့​​ ​​ေြမဩဇာ​​ေကာင်း​​မွန်လှတဲ့​​ လယ်ကွင်း​​များ​​၊​ လ္ဘက် စိုက်ပျိုး​​ဖို့​​ ​​ေတာင်ကုန်း​​ ​​ေတာင်တန်း​​ြကီး​​များ​​ ​​ေပါများ​​လှပါတယ်။ ​​ေရှး​​​ေခတ်ကတည်း​​က သာသာနာ​​ေရာင်ဝါလင်း​​သည့်​​ ြမို့​​ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ဘုရား​​​ေကျာင်း​​ကန်၊​ ​​ေစတီပုထိုး​​များ​​ ​​ေပါများ​​တဲ့​​ြမို့​​ြဖစ်ပါတယ်။
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ြမို့​​အဝင် လမ်း​​မြကီး​​​ေဘး​​က ဘုရား​​
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

မူဆယ် မန့်​​ခမ်း​​ြကား​​က ရှမ်း​​တို့​​ရဲ့​​ အိမ်

ရှမ်း​​ြပည်နယ်တစ်ဝိုက်မှာ ​​ေြပာင်း​​ဖူး​​စိုက်တာ များ​​တဲ့​​အတွက် ​​ေြပာင်း​​ဖူး​​များ​​ကို ခုလိုအ​​ေြခာက်ခံထား​​တာ ​​ေြပာင်း​​ဖူး​​​ေပါ်တဲ့​​ရာသီဆိုရင် အိမ်တိုင်း​​နီး​​ပါး​​ ​​ေတွ့​​ရတတ်ပါတယ်။
  လှိုက်လှဲစွာြကိုဆို​​ေနတဲ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​

အိမ်​​ေတွအား​​လံုး​​နီး​​ပါး​​ရဲ့​​ ြကမ်း​​ြပင်ဟာ လမ်း​​မနဲ့​​တစ်​​ေြပး​​တည်း​​ ​​ေဆာက်လုပ်ထား​​ြကပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​စတိုင်လို့​​ ​​ေြပာရမလိုပါဘဲ.. အိမ်​​ေတွလည်း​​ တစ်ပံုစံတည်း​​လိုလို ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ လယ်ယာလုပ်ငန်း​​ လုပ်ကိုင်သူများ​​ြပား​​တဲ့​​ ရှမ်း​​ြမို့​​က​​ေလး​​ြဖစ်ပါတယ်။
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
လမ်း​​​ေဘး​​မှာ သစ်ပင်​​ေလး​​​ေတွ ပန်း​​အလှပင်​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ သာသာယာယာ ရှိသမို့​​ ြမို့​​က​​ေလး​​က ချစ်ဖို့​​​ေကာင်း​​​ေနတယ်
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
 
​​ေတာင်တံတိုင်း​​ကာထား​​တဲ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ြမို့​​အဝင်က ပုပ္ပါရံု​​ေကျာင်း​​ကို ဝင်ြကပါတယ်
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
မူဆယ် နမ့်​​ခမ်း​​နဲ့​​ ရှမ်း​​​ေကျး​​ရွာ၊​ ရှမ်း​​ြပည်တဝိုက်က ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​​ေတွ အား​​လံုး​​နီး​​ပါး​​ဟာ ဒီလိုပံုစံမျိုး​​ဘဲ ​​ေဆာက်လုပ်ြကပါတယ်

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
အလှူရှင်​​ေြကာ်ြငာ​​ေတွ၊​ နိုး​​​ေဆာ်စာ​​ေတွကိုလည်း​​ ခုလို ရှမ်း​​ဘာသာြဖင့်​​သာ ​​ေရး​​သား​​ ​​ေဖာ်ြပြကတာ မိမိတို့​​ရိုး​​ရာဓ​​ေလ့​​ကို ထိန်း​​သိမ်း​​တဲ့​​သ​​ေဘာမို့​​ ချီး​​ကျူး​​ဖို့​​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ (သို့​​​ေသာ် ရှမ်း​​ြဖစ်တဲ့​​ မ​​ေချာက​​ေတာ့​​ တစ်လံုး​​မှ မဖတ်တတ်း​​)  )

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
အသစ်​​ေဆာက်လုပ်​​ေနဆဲ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်သစ်ြကီး​​
ပုပ္ပါရံု​​ေကျာင်း​​ြကီး​​ဟာ အလွန်ကျယ်ဝန်း​​ြပီး​​ ​​ေကျာင်း​​အ​​ေနာက်ဖက်မှာ ​​ေစတီပုထိုး​​များ​​ ၊​ ဆွမ်း​​ခံြကွ​​ေတာ်မူတဲ့​​ ဒီပကင်္ာရာ  ြမတ်စွာဘုရား​​နဲ့​​ သု​​ေမဓာရှင်ရ​​ေသ့​​၊​  ​​ေလျာင်း​​​ေတာ်မူ၊​ ရပ်​​ေတာ်မူ ရုပ်ပွား​​​ေတာ်ြကီး​​များ​​ ရှိပါတယ်။ သစ်ပင်များ​​ဟာ သဘာဝ ​​ေတာအုပ်ြကီး​​လို စိမ်း​​စို​​ေအး​​ချမ်း​​လို့​​ ြငိမ်သက်​​ေနပါတယ်။ အဲဒီအပင်ြကီး​​​ေတွရဲ့​​ ​​ေအာက်မှာ​​ေတာ့​​ တိရိစ္ဆာန်ရုပ်တုများ​​လည်း​​ ရှိပါတယ်။ အဲဒီ​​ေကျာင်း​​ဝင်း​​ထဲမှာဘဲ လက်​​ေဆာင်ပစ္စည်း​​​ေတွ ​​ေရာင်း​​ချတဲ့​​ ဆိုင်​​ေတွ ရှိပါတယ်။ ဆိုင်ထဲမှာရှမ်း​​ရိုး​​ရာပစ္စည်း​​များ​​ ၊​ ​​ေကျာက်စိမ်း​​၊​ ရုပ်ထု  လက်​​ေကာက် စသြဖင့်​​ ပစ္စည်း​​များ​​ ရှိပါတယ်။ တရုတ်ြပည်ဘက်က ဘုရား​​ဖူး​​ လာြကသူ​​ေတွအတွက် ဒီ​​ေကျာင်း​​ကလည်း​​ လာ​​ေရာက်လည်ပတ်စရာ တစ်ခုထဲ အပါအဝင်ြဖစ်ပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
​​ေစတီလည်း​​ဝါ ပန်း​​လည်း​​ဝါ
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
မန်ခမ်း​​​ေစတီ​​ေတာ်
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
သစ်ပင်​​ေတာအုပ်​​ေတွြကား​​က​​ေန ဖူး​​ြမင်ရတဲ့​​ ​​ေလျာင်း​​​ေတာ်မူ ရုပ်ပွား​​​ေတာ်
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ထိုင်​​ေတာ်မူ ရုပ်ပွား​​​ေတာ်
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ဒုက္ကရ စရိယာ ၆နှစ်ြကာ
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
တရား​​ဦး​​​ေဟာသည် ပဥ္စဝဂ္ဂီ
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ဒီပကင်္ရာ ဘုရား​​ရှင်နဲ့​​ ဗျာဒိတ်ပန်ဆင် သု​​ေမဓာရှင်

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
သစ်သီး​​ဆွမ်း​​ကပ်
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
နို့​​ဆွမ်း​​ဆက်ကပ်​​ေနတဲ့​​ သုဇာတာ
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
​​ေညာင်ပင်​​ေပါ် နွယ်တက်​​ေနတာက ယမထာြကိမ်ဆိုတဲ့​​ ြကိမ်ြကီး​​ အမျိုး​​အစား​​ြဖစ်ပါတယ်
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
​​ေကျာင်း​​ဝင်း​​အတွင်း​​မှ ရုပ်ထုများ​​
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
   
မှိုင်း​​ညို့​​​ေနတဲ့​​ ခပ်​​ေဝး​​​ေဝး​​က ​​ေတာင်တန်း​​ြကီး​​ ( ဒီ​​ေတာင်တန်း​​​ေပါ်မှာ လ္ဘက်စိုက်ပျိုး​​ြကတဲ့​​ ပ​​ေလာင်​​ေတာင်သူတို့​​ရဲ့​​ ရွာ​​ေတွ လ္ဘက်ခင်း​​​ေတွ များ​​စွာ ရှိပါတယ်)


ထို့​​​ေနာက်​​ေတာ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​လယ် မဟာမုနိဘုရား​​ြကီး​​ကို ဖူး​​​ေမျှာ်ဖို့​​ ြမို့​​ထဲကို ​​ေရာက်လာြကပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ရဲ့​​ အလယ်​​ေကာင်မှာ တည်ထား​​တာ​​ေြကာင့်​​ ြမို့​​လယ် မဟာမုနိဘုရား​​ြကီး​​ဟု ဘွဲ့​​​ေတာ်ရပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ကို စတင်တည်​​ေထာင်ချိန်ကတည်း​​က တည်ခဲ့​​တာမို့​​ စပ်​​ေကာ်မိုင်း​​ ( ြမန်မာလို - ြမို့​​တည်ဘုရား​​) လို့​​ စစချင်း​​မှာ ​​ေခါ်တွင်ခဲ့​​​ေြကာင်း​​ သိရပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​စား​​ ပူဟိန်​​ေပါ်ဆီး​​နဲ့​​ ဘုန်း​​​ေတာ်ြကီး​​ ​​ေပါ်လိတ်တို့​​က ဉာဏ်​​ေတာ် ၆​​ေပရှိတဲ့​​ ဆင်း​​တု​​ေတာ်ကို စတင်တည်ထား​​ကိုး​​ကွယ်ခဲ့​​ြကတာ​​ေြကာင့်​​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​နဲ့​​ တစ်ချိန်တည်း​​ တည်ထား​​​ေတာ်မူခဲ့​​တယ်လို့​​ ဆိုနိုင်ပါတယ်။ ြမို့​​ကို အုပ်ချူပ်သူ ြမို့​​စား​​များ​​လက်ထက်မှာ ရုပ်ပွား​​​ေတာ်နဲ့​​ ဘုရား​​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်ြကီး​​ကို အြကိမ်ြကိမ် ြပုြပင်မွန်း​​မံမှုများ​​ ြပုလုပ်ခဲ့​​ြကပါတယ်။ ယခုအခါတွင် ရုပ်ပွား​​​ေတာ်ြကီး​​မှာ ဉာဏ်​​ေတာ်အြမင့်​​ ၁၆​​ေပနဲ့​​ ၆လက်မ ရှိ​​ေနြပီြဖစ်ပါတယ်။



Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

ြမို့​​လယ် မဟာမုနိ ဘုရား​​ြကီး​​သို့​​..


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ြမို့​​လယ်မဟာမုနိဘုရား​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
သီရိလကင်္ာမှ ပင့်​​​ေဆာင်လာသည့်​​ ြမတ်စွယ်​​ေတာ်ပွား​​

သက္ကရာဇ် ၁၉၃၉ ခုနှစ် ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ြဖစ်ပွား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ စစ်​​ေြကာင့်​​  ဂျပန်စစ်သား​​များ​​ဟာ ၁၉၄၂ခုမှာ  နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ထိ ​​ေရာက်ရှိလာြကပါတယ်။ ထိုအချိန်မှာ မဟာမိတ်တပ်များ​​က ဂျပန်တို့​​ကို အြပင်း​​အထန် နိမ်နှင်း​​​ေနချိန်ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ဂျပန်တပ်စွဲထား​​တဲ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ကိုလည်း​​  ဗံုး​​ြကဲတိုက်ခိုက်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။  ၁၉၄၄ ခု၆လပိုင်း​​ ၅ရက်​​ေန့​​မှာ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ြကီး​​ ဗံုး​​ဒဏ်ကို အြကီး​​အကျယ်ခံရြပီး​​ ြမို့​​လယ်ဘုရား​​ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်ြကီး​​တစ်ခုလံုး​​ ြပိုကျပျက်စီး​​သွား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်ြကီး​​ တစ်ခုလံုး​​ ပျက်စီး​​သွား​​​ေသာ်လည်း​​ မဟာမုနိရုပ်ပွား​​​ေတာ်မှာ​​ေတာ့​​ လံုး​​ဝအထိအခိုက်မရှိဘဲ ပကတိ သပ္ပါယ်ြကည်ညိုဖွယ်ရာ ကျန်ရစ်​​ေနခဲ့​​ပါတယ်။ ၎င်း​ထူး​​ဆန်း​​ဖွယ်ရာြဖစ်ရပ်ကို မဟာမိတ် စစ်သား​​များ​​က အံ့​​ဩြကီး​​စွာ ြကည့်​​ရှု​​ေနြကသည်ကို ​​ေအာက်ကပံုမှာ မှတ်တမ်း​​တင်ထား​​ခဲ့​​တာကို ြမင်​​ေတွ့​​ရမှာ ြဖစ်ပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ထိုကဲ့​​သို့​​ ြပင်း​​ထန်လှတဲ့​​ ဗံုး​​ဒဏ်ကိုခံရ​​ေသာ်လည်း​​ မြပိုမပျက် တည်ရှိ​​ေနြခင်း​​ဟာ မဟာမုနိဘုရား​​ရဲ့​​ ဘုန်း​​တန်ခိုး​​ြကီး​​မား​​​ေတာ်မူြခင်း​​​ေြကာင့်​​လို့​​ ြမို့​​​ေနလူထုအများ​​စုက ယံုြကည်လက်ခံြကပါတယ်။ စစ်ြပီး​​​ေနာက်ပိုင်း​​တွင် ဘုရား​​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်ြကီး​​ကို လူထုအင်အား​​နဲ့​​ ြပန်လည်တည်​​ေဆာက် လှူဒါန်း​​ခဲ့​​ြကပါတယ်။ ယခုချိန်ထိလည်း​​ တရုတ်ြပည်မှ ဧည့်​​သည်များ​​ဟာ မူဆယ်နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ကို အလည်​​ေရာက်လာ​​ေလတိုင်း​​ မဟာမုနိ ဘုရား​​ြကီး​​ကိုလည်း​​ ဝင်​​ေရာက်ဖူး​​​ေမျှာ် ပူ​​ေဇာ်​​ေလ့​​ ရှိတာကို ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

မဟာမုနိရုပ်ပွား​​​ေတာ်ြကီး​​တည်ရှိရာ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်ြကီး​​အတွင်း​​မှာ ဉာဏ်​​ေတာ် ၁ရ​​ေပ ရလက်မရှိ​​ေသာ နှီး​​ဘုရား​​ြကီး​​ကိုလည်း​​ ယက်လုပ် ပူ​​ေဇာ်ထား​​ပါတယ်။ ကျွန်မ မှတ်မိသ​​ေလာက်​​ေြပာရရင် နှီး​​ဘုရား​​ကို ယက်လုပ်ပူ​​ေဇာ်ြခင်း​​ အ​​ေလ့​​အထဟာ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွမှာသာ ရှိတဲ့​​ကိုး​​ကွယ်မှု အတတ်ပညာတစ်ခု ြဖစ်ပါတယ်။ နှီး​​ဘုရား​​ကို ရှမ်း​​လူမျိုး​​များ​​ ​​ေနထိုင်ရာ ြမို့​​​ေတွမှာ အများ​​အား​​ြဖင့်​​ ​​ေတွ့​​ရ​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ြမို့​​အသီး​​သီး​​ရှိ နှီး​​ဘုရား​​ကို ယက်လုပ်တတ်သူများ​​ဟာလည်း​​ ရှမ်း​​တိုင်း​​ရင်း​​သား​​များ​​သာ ြဖစ်ြကပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
၄၅ရက်ြကာ ယက်လုပ်ခဲ့​​သည့်​​ နှီး​​ဘုရား​​ြကီး​​ယက်လုပ်ပူ​​ေဇာ်သည့်​​ မှတ်တမ်း​​ဓာတ်ပံုများ​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
နှီး​​ဘုရား​​ကို ယက်လုပ်သည့်​​ ဝါး​​မှာ ​​ေတာထဲတွင် အ​​ေလ့​​ကျ​​ေပါက်သည့်​​  ြကိမ်အြကီး​​နှင့်​​ ဆင်တူ​​ေသာ ဝါး​​နွယ် အမျိုး​​အစား​​ြဖစ်​​ေြကာင်း​​ သိရပါတယ်။ 
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
ဈာနမုြဒာဟန် ယက်လုပ်ထား​​သည့်​​ နှီး​​ဘုရား​​ြကီး​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
အင်ဒိုနီး​​ရှား​​နိုင်ငံ ဂျာဗား​​ကျွန်း​​မှ ပင့်​​​ေဆာင်ပူ​​ေဇာ်သည့်​​ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​ဘုရား​​ ကိုး​​ဆူ

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
၁၁ရာစု​​ေခတ်လက်ရာ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​ဘုရား​​ကိုး​​ဆူ

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ဗုဒ္ဓဘာသာ ြပန့်​​ပွား​​ကိုး​​ကွယ်ခဲ့​​သည့်​​ နိုင်ငံများ​​ြပ ​​ေြမပံု


နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​အြပင်ဘက်နား​​မှာရှိတဲ့​​ ​​ေနာက်ထပ် ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​တစ်​​ေကျာင်း​​ကို သွား​​​ေရာက်ြကပါတယ်။ အလွန်ကျယ်ဝန်း​​လှတဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​ပရဝုဏ်ရှိြပီး​​ ဝါတွင်း​​ကာလဆို တစ်နိုင်ငံလံုး​​က လာ​​ေရာက်တရား​​အား​​ထုတ်တဲ့​​ ​​ေယာဂီများ​​စွာ ရှိြပီး​​ ​​ေယာဂီ​​ေပါင်း​​ ​​ေထာင်​​ေကျာ်​​ေအာင် ရှိတယ်လို့​​ သိရပါတယ်။ တရား​​အား​​ထုတ်တဲ့​​ ​​ေယာဂီများ​​ ​​ေနထိုင်တဲ့​​ ​​ေယာဂီ​​ေဆာင်များ​​လည်း​​ များ​​စွာ ရှိြပီး​​ တရား​​နာ၊​ တရား​​ထိုင်ရာ ​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​မှာလည်း​​ ြကီး​​မား​​ခန့်​​ထည်လှပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
နှစ်ထပ်​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်ြကီး​​
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
တရား​​​ေဟာခန်း​​မြကီး​​ထဲရှိ ြမတ်ဗုဒ္ဓရုပ်ပွား​​​ေတာ်များ​​
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ဒီ​​ေကျာင်း​​​ေပါ်မှာလည်း​​ နှီး​​ဘုရား​​တစ်ဆူ ရှိပါတယ်။ ​​ေရွှချမယ်ဆိုြပီး​​ သစ်​​ေစး​​ (စစ်​​ေစး​​) သုတ်ြပီး​​ကာမှ ​​ေရွှမချြဖစ်​​ေတာ့​​ဘဲ နှီး​​ဘုရား​​သက်သက်ထား​​ရှိတဲ့​​ ရုပ်ပွား​​​ေတာ်

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​နာမည်ကို​​ေတာ့​​ မမှတ်မိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​ထဲက သစ်ပင်ြကီး​​တစ်ပင်က​​ေတာ့​​ မှတ်မှတ်ရရ ြဖစ်ခဲ့​​ရပါတယ်။ အဲဒီသစ်ပင်က​​ေတာ့​​ ပံုမှာ ြမင်ရတဲ့​​အတိုင်း​​ ပင်စည်တစ်ခုလံုး​​ သစ်ခွတစ်မျိုး​​ ပတ်လည်ဝိုင်း​​​ေနြပီး​​ အပွင့်​​လည်း​​ ပွင့်​​​ေနခဲ့​​ြပီး​​ ရနံ့​​သင်း​​သင်း​​​ေလး​​ ​​ေမွှး​​​ေနခဲ့​​ပါတယ်။
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ပင်စည်ြကား​​​ေပါ်က ​​ေရွှသစ်ခွ
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
ရွှင်လန်း​​ချမ်း​​​ေြမ့​​ပါ​​ေစ.. တဲ့​​ နှုတ်ဆက်ခဲ့​​တယ် ​​ေမာတို့​​ရဲ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​​ေြမ...

တကယ်တမ်း​​​ေတာ့​​နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​မှာ ဘုရား​​​ေကျာင်း​​ကန် များ​​ြပား​​ြပီး​​ လည်ပတ်စရာ​​ေတွလည်း​​ များ​​လှပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ြပင်က ​​ေရပူစမ်း​​၊​ ​​ေရွှလီြမစ်ကူး​​ြကိုး​​တံတား​​၊​ ပန်း​​ြခံ၊​ ​​ေဈး​​ြကီး​​ သည်တို့​​ကို အချိန်မရတာ​​ေြကာင့်​​ မ​​ေရာက်ြဖစ်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ သာယာ ​​ေအး​​ချမ်း​​ြပီး​​ ပန်း​​​ေပါင်း​​စံု ​​ေဝဆာ​​ေနတဲ့​​ ချစ်စရာ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​က​​ေလး​​က​​ေန ြပန်ခဲ့​​ပါြပီ။ အား​​လံုး​​လည်း​​ သီတင်း​​ကျွတ်လြပည့်​​​ေန့​​မှာ ဘုရား​​ဖူး​​ကာ ကုသိုလ်ယူြကပါစို့​​လို့​​ တိုက်တွန်း​​ရင်း​​ မို​​ေလး​​ကင်း​​လွတ်ကာ သာယာလှပတဲ့​​ သီတင်း​​ကျွတ်လြပည့်​​​ေန့​​မှာ မိဘနှစ်ပါး​​နဲ့​​ သက်ြကီး​​ဝါြကီး​​ ဆရာသမား​​များ​​ကို ရည်မှန်း​​လို့​​ ဦး​​ချ ကန်​​ေတာ့​​ပန်း​​ဆင်ပါတယ်။ ချစ်ခင်ရပါ​​ေသာ သူငယ်ချင်း​​၊​ မိတ်​​ေဆွ၊​ စာဖတ်သူများ​​အား​​လံုး​​လည်း​​ ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာ ကျန်း​​မာချမ်း​​သာပါ​​ေစ​​ေြကာင်း​​ ဆု​​ေတာင်း​​​ေမတ္တာ ပို့​​သပါတယ်ရှင်။


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

31 comments:

san htun said...

ဓာတ်ပံု​​ေတွ ​​ေဝ​​ေဝဆာဆာနဲ့​​ ြပည့်​​ြပည့်​​စံုစံု တင်​​ေပး​​ထား​​တာ ကိုယ်တိုင် အလည်​​ေရာက်သွား​​သလို ခံစား​​ရတယ်..သိုင်း​​ကျူး​​ မ​​ေချာ

ညီရဲ said...

အင်း​​... အစ်မ​​ေချာ ​​ေကျး​​ဇူး​​နဲ့​​နမ့်​​ခမ်း​​ကိုလဲ ​​ေရာက်ဖူး​​သွား​​ြပန်ြပီ...
​​ေတာရိပ်​​ေတာင်ရိပ်​​ေတွနဲ့​​​ေတာ်​​ေတာ် ​​ေအး​​ချမ်း​​မဲ့​​​ေနရာ ထင်တယ်...

​​ေနဝသန် said...

မ​​ေချာတို့​​​ေတာ့​​ အစံု​​ေရာက်ြဖစ်တယ်ဗျာ... ​​ေကာင်း​​တယ်.. ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ အခွင့်​​ြကံုရင် သွား​​ချင်ပါ​​ေသး​​တယ်..း​​))

ခင်မင်လျက်
​​ေနဝသန်

sosegado said...

​​ေကျး​​ဇူး​​ပါပဲ၊​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ြကီး​​ အ​​ေြကာင်း​​​ေရာ၊​ ဘုရား​​​ေတွပါဖူး​​လိုက်ရလို့​​၊​
စစ်အတွင်း​​မပျက်စီး​​တဲ့​​ မဟာမုနိ ဘုရား​​ြကီး​​ကို​​ေရာ​​ေပါ့​​၊​
စိုင်း​​ဆိုင်​​ေမာဝ်သီး​​ချင်း​​ ​​ေရွှလီကမ်း​​စပ်ကို သတိရသွား​​ပါ၏၊​

​​ေစာ(အဝါ​​ေရာင်​​ေြမ) said...

ဘုရား​​ရှင်ရဲ
​​ေအး​​ချမ်း​​မူ ဓါတ်​​ေတာ်​​ေတွဟာ ကိုယ်စား​​ ဘုရား​​ဆင်ထု​​ေတာ်​​ေတွ မှာပါ ကိန်း​​ဝတ်​​ေနလို့​​သာ ရန်သူမျိုး​​ ၅-ပါး​​က​​ေန ကင်း​​လွတ်တာကို မျက်ဝါး​​ထင်ထင်ဖူး​​ရတာပဲ​​ေနာ်။

Vista said...

ကိုယ်တိုင်​​ေရာက်သွား​​သလိုပဲ ​​ေကျး​​ဇူပါမ​​ေချာ​​ေရ။

​​ေမဓာဝီ said...

သီတင်း​​ကျွတ်လြပည့်​​ မနက်​​ေစာ​​ေစာ ဘုရား​​လာဖူး​​တယ် ​​ေချာ​​ေရ ... ။ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​က တကယ်သာယာတာပဲ၊​ ကိုယ့်​​ဟာကိုယ်သွား​​ရင်​​ေတာင် ဒီ​​ေလာက်နှံ့​​စပ်​​ေအာင် ​​ေရာက်နိုင်မှာမဟုတ်ဘူး​​။

Crystal said...

လြပည့်​​​ေန့​​မှာ ဥပုသ်သီလယူြပီး​​ ဘုရား​​ဖူး​​​ေရာက်ပါ​​ေြကာင်း​​။

ပါရမီြဖည့်​​ဖက်​​ေလး​​ said...

ြမတ်စွာဘုရား​​ ရုပ်ပွား​​​ေတာ်ပံု​​ေတွကို ဖူး​​​ေမျှာ်ြကည်ညိုရင်း​​၊​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​​ေလး​​ရဲ့​​ရှုခင်း​​​ေတွလည်း​​ ​​ေလ့​​လာသွား​​ပါတယ် မ​​ေချာ​​ေရ။

​​ေမာင်ဘြကိုင်(ချဉ်​​ေပါင်ြခံ) said...

သစ်ခွြဆာြကီး​​​ေနာ် စီး​​ပွား​​ြဖစ်စိုက်ပျိုး​​​ေရး​​လုပ်မယ်ဆို​​ေြပား​​)း​​)း​​) ​​ေလာ​​ေလာဆယ်​​ေတာ့​​ြဆာလုပ်သွား​​ြပီ မ​​ေချာ​​ေရး​​)

​​ေမာင်ဘြကိုင်(ချဉ်​​ေပါင်ြခံ) said...

​​ေရာက်ဖူး​​ချင်လိုက်ထှာ
အ​​ေပါ်က တွဲ​​ေလာင်း​​ပွင့်​​​ေနတဲ့​​ အပင်ကအရိုင်း​​သစ်ခွပဲဗျာ့​​
တနှစ်မှာ တြကိမ်​​ေတာင်ပွင့်​​ခဲတယ် အပင်သက်ရင့်​​ကာမှပွင့်​​တာမျိုး​​အစ်မ စိုက်ရလွယ်သ​​ေလာက် အပွင့်​​ခက်တယ် အ​​ေအး​​ပိုင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ ဘယ်လိုပွင့်​​လည်း​​မသိဖူး​​
​​ေရွှသစ်ခွက​​ေတာ့​​ ဒင်ရိုဗင်အမျိုး​​စား​​(SP)ပဲ

မဒမ်ကိုး​​ said...

မမ​​ေချာ ​​ေကျး​​ဇူး​​နဲ့​​ရှမ်း​​ြပည်တခွင်ြပဲြပဲစင်ပဲ မမ​​ေရ
အဲဒီသစ်ခွ​​ေတွြမင်​​ေတာ့​​​ေမြမို့​​မှာရှိခဲ့​​တဲ့​​အပင်​​ေတွကို သတိရမိတယ် .ငယ်​​ေသး​​​ေတာ့​​ ​​ေမွှး​​တာရယ်လှတာရယ်ပဲသိတယ် ကတ်​​ေြကး​​နဲ့​​ညှပ်ြပီး​​ ​​ေဆာ့​​ပစ်လို့​​ခနခနအဆူခံခဲ့​​ရဖူး​​တယ် ..
ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာမမ​​ေရ ဘုရား​​လဲဖူး​​ရတယ် ရှမ်း​​ြပည်ကိုလဲ အလွမ်း​​​ေြပြကည့်​​ရတယ်း​​)
​​ေပျာ်ရွှင်ပါ​​ေစ သီတင်း​​ကျွတ်မှား​​)

ချစ်တဲ့​​

မဒိုး​​ကန်

MG THANT said...

သာသာယာယာနဲ့​​ ြကည်နူး​​စရာ ြမို့​​​ေလး​​ပါပဲ...
ခုလို ​​ေဖာ်ြပ​​ေပး​​တဲ့​​အတွက် မ​​ေချာကို ​​ေကျး​​ဇူး​​အထူး​​တင်ပါတယ်..

ချယ်ရီ​​ေြမ said...

​​ေချာ​​ေရ.. သီတင်း​​ကျွတ်​​ေန့​​ထူး​​​ေန့​​ြမတ်မှာ စာဖတ်ပရိသတ်​​ေတွကို ကုသိုလ်ထူး​​​ေတွရ​​ေစတဲ့​​အတွက် ​​ေချာလဲ သီတင်း​​ကျွတ်မှာ လိုအင်ဆန္ဒ မှန်သမျနဲ့​​ တစ်လံုး​​တဝတည်း​​ ြပည့်​​စံုပါ​​ေစလို့​​...

ချမ်း​​​ေြမ့​​ပါ​​ေစ
ချယ်ရီ​​ေြမ

ko said...

​​ေစတီ​​ေတွက ရှမ်း​​​ေတွတည်တာဆို​​ေတာ့​​ ထိုင်း​​လူမျိုး​​​ေတွတည်တဲ့​​ ​​ေစတီ​​ေတွနဲ့​​ခပ်ဆင်ဆင်တူ​​ေနတယ်​​ေနာ်... ရှမ်း​​ကို တိုင်(TAI) လို့​​​ေခါ်တယ်ဆို​​ေတာ့​​ ထိုင်း​​လး​​မျိုး​​က​​ေနဆင်း​​လား​​တာလား​​ဗျ..မ​​ေချာသိရင်​​ေြဖ​​ေပး​​ပါအံုး​​​ေနာ်....နီး​​ဘုရား​​ကို​​ေလ ​​ေရွှသကင်္န်မကပ်ပဲ အဲ့​​လို​​ေလး​​ထား​​​ေတာ့​​ နဂိုအရည်အ​​ေသွး​​က ပိုြပီး​​​ေပါ်လွင်သွား​​တာ​​ေပါ့​​ဗျာ...​​ေရွှသကင်္န်း​​ကပ်မယ်ဆိုရင် တြခား​​ရုပ်ပွား​​​ေတာ်​​ေတွလိုပဲ တူတူပဲြဖစ််သွား​​မှာ​​ေပါ့​​ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​အ​​ေမွဆိုတာအဲ့​​လိုထိန်း​​သိမ်း​​ရမှာ....​​ေရွှကပ်ရင်​​ေတာ့​​ပို​​ေကာင်း​​တာ​​ေပါ့​​ ဒါ​​ေပမဲ့​​ဒီလို​​ေလး​​ထား​​ြပီး​​ ​​ေရွှပုလ္လင်လှူတာတို့​​ ​​ေရွှထီး​​တို့​​လှူြပီး​​ထား​​လိုက်ရင် ပိုြပီး​​ထူး​​ြခား​​တာ​​ေပါ့​​ဗျာ...

Anonymous said...

အစ်မ​​ေချာ​​ေရ..
ယမထာ​​ေရွှြကိမ်လံုး​​ကိုြမင်ဖူး​​သွား​​ပါြပီး​​)
​​ေစတီပုထိုး​​၊​ဘုရား​​ရုပ်ပွား​​​ေတာ်များ​​ကိုလည်း​​
ဖူး​​​ေမျှာ်ြကည်ညိုသွား​​ပါတယ်ရှင်
ဗဟုသုတ​​ေတွရှာ​​ေဖွ​​ေဖာ်ြပ​​ေပး​​တဲ့​​အစ်မလည်း​​
သီတင်း​​ကျွတ်လြပည့်​​​ေန့​​မှာ​​ေပျာ်ရွှင်ချမ်း​​​ေြမ့​​ပါ​​ေစ
ချစ်ခင်စွာြဖင့်​​
မိစံ

​​ေချာ(အစိမ်း​​​ေရာင်လွင်ြပင်) said...

သို့​​ Ko >> ရှမ်း​​လူမျိုး​​နဲ့​​ ထိုင်း​​လူမျိုး​​ ပါတ်သက်ဆက်နွယ်ပံုကို ကျွန်မ ​​ေလ့​​လာထား​​မိသ​​ေလာက် ရှင်း​​ြပရမယ်ဆိုရင် ထိုင်း​​လူမျိုး​​​ေတွဆိုတာဟာ ယခု တရုတ်နယ်စပ်နဲ့​​ ​​ေရွှလီြမစ်ဝှမ်း​​တစ်ဝိုက်မှာ ဟိုး​​ယခင် နှစ်​​ေပါင်း​​ တစ်​​ေထာင်​​ေကျာ်အထက်က ရှိခဲ့​​တဲ့​​ ရှမ်း​​တို့​​ရဲ့​​ အင်ပါယာြကီး​​ ြပိုကွဲြပီး​​​ေနာက် ​​ေနရာ​​ေဒသအသီး​​သီး​​ နိုင်ငံအသီး​​သီး​​ကို ​​ေရာက်ရှိသွား​​တဲ့​​ ရှမ်း​​အဆက်နွယ်များ​​သာ ြဖစ်ပါတယ်။
ရှမ်း​​လူမျိုး​​ဟာ ထိုင်း​​လူမျိုး​​က​​ေန ဆင်း​​သက်လာတာ မဟုတ်ဘဲ ထိုင်း​​​ေတွကသာ ရှမ်း​​မျိုး​​နွယ်ဆက်များ​​ ြဖစ်ပါတယ်ရှင်။ အဲဒီအ​​ေြကာင်း​​ကို​​ေတာ့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွ ပျံ့​​နှံ့​​သွား​​တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေဖာ်ြပခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ http://www.missgreenlady.com/2011/09/blog-post_1820.html ဒီပိုစ့်​​​ေလး​​မှာ ​​ေြမပံုများ​​နဲ့​​ ြကည့်​​ရှုနိုင်ပါတယ်။
သို့​​​ေသာ် ရှမ်း​​ြပည်တစ်ဝိုက်မှာ ​​ေနထိုင်တဲ့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွထက်အရင် ထိုင်း​​နိုင်ငံတစ်ဝိုက်မှာ ​​ေရာက်ရှိ​​ေနထိုင်တဲ့​​ ထိုင်း​​ (ရှမ်း​​မျိုး​​နွယ်ဆက်)တို့​​က ဗုဒ္ဓဘာသာကို အရင်ဆံုး​​ ကိုး​​ကွယ်သက်ဝင်ခဲ့​​တာ ြဖစ်ပါတယ်။ အဲဒီကမှ တစ်ဆင့်​​ ရှမ်း​​တို့​​ရဲ့​​ ​​ေမာ​​ေဒသကို ဗုဒ္ဓဘာသာ ​​ေရာက်ရှိလာတာ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ ​​ေစတီပုထိုး​​များ​​ဟာ ထိုင်း​​လက်ရာနဲ့​​ ဆင်​​ေနတယ်လို့​​ ​​ေြပာနိုင်ပါတယ်။ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​က နှီး​​ဘုရား​​ကို ​​ေရွှမချ​​ေတာ့​​တာဟာလည်း​​ ဒကာဒကာမ​​ေတွက ကန့်​​ကွက်ြကတာ​​ေြကာင့်​​ သဘာဝအတိုင်း​​ထား​​လိုက်တာလို့​​ သိရပါတယ်။
စိတ်ဝင်တစား​​ ​​ေမး​​ြမန်း​​လာတဲ့​​အတွက် ​​ေကျး​​ဇူး​​အထူး​​တင်ပါတယ်​​ေနာ်။ ကျွန်မ ​​ေလ့​​လာမိသ​​ေလာက်​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေြဖတဲ့​​ အ​​ေြဖထဲမှာလည်း​​ မှား​​ယွင်း​​တဲ့​​အချက်များ​​ ပါခဲ့​​ရင် ခွင့်​​လွှတ်ပါလို့​​ ပန်ြကား​​ချင်ပါတယ်။ စာလာဖတ်ြက​​ေသာ အား​​လံုး​​​ေသာ မိတ်​​ေဆွတို့​​ကိုလည်း​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​အထူး​​တင်ပါတယ်.. အား​​လံုး​​လည်း​​ ​​ေပျာ်ရွှင်ချမ်း​​​ေြမ့​​ြကပါ​​ေစ​​ေြကာင်း​​ရှင်..

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မမ​​ေရ .... ကိုယ်တိုင်​​ေရာက်သွား​​သလိုပါပဲ ..​​ေကျး​​ဇူး​​ပါမမ​​ေရ... ​​ေပျာ်ရွင်ဖွယ် သီတင်း​​ကျွတ်​​ေလး​​ ြဖစ်ပါ​​ေစလို့​​ ....:)

Nyi Linn Thit said...

နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​​ေလး​​က ​​ေအး​​ချမ်း​​မယ့်​​ ပံုပဲ​​ေနာ်..၊​ ဒါ့​​အြပင် ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​​ေတွ၊​ ​​ေစတီ၊​ ပုထိုး​​​ေတွနဲ့​​မို့​​ ဘုရား​​ရိပ်၊​ တရား​​ရိပ်​​ေြကာင့်​​ ပိုြပီး​​ ြငိမ်း​​ချမ်း​​၊​ တိတ်ဆိတ်​​ေန သလိုပဲ၊​ ရှမ်း​​ြပည်က ြမို့​​က​​ေလး​​​ေတွက အရမ်း​​ သ​​ေဘာကျစရာ ​​ေကာင်း​​တယ်၊​ ​​ေကျး​​ဇူး​​ပါ မ​​ေချာ​​ေရ..။

mstint said...

ရှမ်း​​ြပည်ဖက် ​​ေနရာအ​​ေတာ်များ​​များ​​ ​​ေရာက်ဘူး​​ခဲ့​​​ေပမယ့်​​ မူဆယ်ဘက်ကို မ​​ေရာက်ဘူး​​​ေသး​​ဘူး​​ ​​ေချာ​​ေရ။ ဘုရား​​စံုလည်း​​ဖူး​​ရ ဗဟုသုတ​​ေတွလည်း​​ရ စိတ်ြကည်နူး​​စွာ ရှု​​ေမျှာ်ခင်း​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေဝ​​ေဝဆာဆာ ပို့​​စ်​​ေလး​​ကို ဖတ်ရတာ စိတ်ချမ်း​​သာစရာပါပဲ။ ​​ေကျး​​ဇူး​​ပါ။
စိတ်ဓာတ်အစဉ်ြကည်လင်​​ေအး​​ြမပါ​​ေစကွယ်။

​​ေမတ္တာြဖင့်​​
အန်တီတင့်​​

ြမ​​ေသွး​​နီ said...

​​ေချာ​​ေရ...
​​ေချာရဲ့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​နဲ့​​ နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​ြကီး​​ကို ပို့​​စ်ထဲက​​ေန ​​ေရာက်ဖူး​​သွား​​ြပီ။ နှီး​​ဘုရား​​ကို ြကည်ညိုဖူး​​​ေမျှာ်ခွင့်​​ရလို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​ထပ်တင်မိပါတယ်။ သီတင်း​​ကျွတ်အခါသမယမှာ စာတစ်ပုဒ်မှ မ​​ေရး​​ြဖစ်​​ေပမယ့်​​ ဘ​​ေလာ့​​ဂ်တကာလည်ြပီး​​ ကုသိုလ်ယူြဖစ်​​ေနပါတယ်ရှင်။ :)

ြမစ်ကျိုး​​အင်း​​ said...

ကိုယ်တိုင် သွား​​ဖူး​​လိုက်ရသလိုပါပဲ။ နှီး​​ဘုရား​​က လက်ရာ​​ေြမာက်ြပီး​​ သပ္ပါယ်လွန်း​​တယ်။

zinminlatt said...

သိချင်တဲ့​​ ​​ေမး​​ခွန်း​​​ေလး​​​ေတွကို ြပည်လည်​​ေြဖြကား​​​ေပး​​တဲ့​​အတွက် ​​ေကျး​​ဇူး​​အများ​​ြကီး​​ တင်ပါတယ် မ​​ေချာ​​ေရ..ဒါ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ ထိုင်း​​စကား​​သံနဲ့​​ ရှမ်း​​စကား​​သံက ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ကိုတူတာကိုး​​ဗျ... ​​ေနာက်ဆံုး​​တစ်ခု​​ေလာက်​​ေမး​​ချင်ပါတယ်..အစ်မအား​​မှ​​ေြဖ​​ေပး​​ပါ​​ေနာ်..ထိ်ုင်း​​ဘာသာနဲ့​​ရှမ်း​​ဘာသာက အသံထွက်က ခပ်ဆင်ဆင်တူြပီး​​ ​​ေရး​​သား​​ပံု ကဘာ​​ေြကာင့်​​မတူတာလဲမ​​ေချာ​​ေရ..အစ်မသိရင်​​ေြဖ​​ေပး​​ပါအံုး​​​ေနာ် ကျွန်​​ေတာ်က လား​​ရှိုး​​မှာ​​ေမွး​​တဲ့​​ ဗမာလူမျိုး​​ပါ..ရှမ်း​​ြပည်အ​​ေြကာင်း​​ကိုအရမ်း​​စိတ်ဝင်စား​​ပါတယ်..အစ်မ​​ေချာ ဒီထက်မက ခရီး​​​ေတွသွား​​နိုင်ပါ​​ေစ.. ဗဟုတသုတ​​ေတွတိုး​​ပွား​​ပါ​​ေစလို့​​ ဆု​​ေတာင်း​​​ေပး​​ပါတယ်ဗျာ..

​​ေမသိမ့်​​သိမ့်​​ ​​ေကျာ် said...

စိုင်​​ေမာသီချင်း​​ကို သတိရတယ် မ​​ေချာရယ်။ မူဆယ်-နမ့်​​ခမ်း​​လမ်း​​ဆိုတာ​​ေလ။ မ​​ေချာလည်း​​ ခရီး​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ထွက်နိုင်တာပဲ။ ြပီး​​​ေတာ့​​ ခုလို အချိန်​​ေပး​​ြပီး​​ ြပန်လည်တင်ြပ​​ေပး​​တာ သိပ်ကို ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်မိပါတယ်ရှင်။

ခင်တဲ့​​
​​ေမသိမ့်​​

PhyoPhyo said...

မ​​ေချာ​​ေရ
နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​​ေလး​​ကို ကိုယ်တိုင်သွား​​လည်လိုက်ရသလိုပဲ။
ြမို့​​​ေလး​​က ​​ေတာင်​​ေတွကာရံထား​​ြပီး​​ ပန်း​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေနချင်စရာ​​ေလး​​ရယ်။
ဘုရား​​လည်း​​ဖူး​​ခွင့်​​ရလို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်လိုက်တာ။
မ​​ေချာ နဲ့​​ ​​ေမ​​ေမ ​​ေဖ​​ေဖ မိသား​​စု​​ေတွအား​​လံုး​​လည်း​​ စိတ်ချမ်း​​သာ ကိုယ်ကျန်း​​မာပါ​​ေစ ဆု​​ေတာင်း​​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။
ချစ်တဲ့​​
pp

blackroze said...

မူဆယ်-နမ့်​​ခမ်း​​လမ်း​​ ဆိုြပီး​​
စိုင်း​​ဆိုင်​​ေမာင်ရဲ့​​သီချင်း​​ထဲမှာြကား​​ဖူး​​တဲ့​​
နမ့်​​ခမ်း​​ြမို့​​​ေလး​​ကိုမြကီး​​​ေချာရဲ့​​
Blog ​​ေလး​​မှတဆင့်​​လာလည်သွား​​တယ်
မြကီး​​​ေချာတင်တဲ့​​ ပိုစ့်​​​ေလး​​​ေတွဖတ်ြပီး​​
ရှမ်း​​ြပည်တအား​​သွား​​ချင်​​ေနြပီ​​ေနာ်..
ရှမ်း​​ြပည်မှာဘဲ​​ေနချင်​​ေနြပီမြကီး​​​ေရ

ဟန်ြကည် said...

နှီး​​ဘုရား​​ ဖူး​​ခွင့်​​ရလို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ပါသဗျား​​...ြဖစ်နိုင်ရင် ​​ေမွ​​ေတာ်ကက္ကူဘက်သွား​​ပါဦး​​လား​​...ဒီနှစ်​​ေနွမှာ အဲဒီကို သွား​​ဖို့​​ စိတ်ကူး​​ထား​​လို့​​...ဆဖာရီဥယျာဉ်လို​​ေတာ့​​ မ​​ေနာက်​​ေြကး​​​ေပါ့​​ ​​ေဒါ်​​ေချာရယ်...

ဆူး​​သစ် said...

မ​​ေရာက်ဖူး​​​ေသး​​တဲ့​​အရပ်​​ေဒသတစ်ခုကိုသွား​​လည်ရသလို ​​ေဖာ်ြပ​​ေပး​​တာ​​ေကျး​​ဇူး​​ပါဗျာ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​နိုင်ငံမှာ ဒီလို ဂုဏ်ယူစရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အလှ​​ေတွရှိ​​ေနတာ ဝမ်း​​သာမိတယ်။ အဲဒါမျိုး​​​ေတွ များ​​များ​​​ေဖာ်ထုတ်နိုင်ပါ​​ေစ။ အဲဒီလို ြမို့​​​ေလး​​​ေတွဆို ​​ေတာ်​​ေတာ်လည်း​​သ​​ေဘာကျပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်ဆို အဲဒီလိုြမို့​​​ေလး​​​ေတွကို သွား​​ြပီး​​ လံုး​​ချင်း​​ ဝတ္ထု​​ေရး​​ချင်တယ်။

​​ေချာ(အစိမ်း​​​ေရာင်လွင်ြပင်) said...

To zinminlatt >> ဝန်ခံရရင် ရှမ်း​​စာနဲ့​​ ပတ်သက်ြပီး​​ ကျွန်မဟာ ဂဃနဏ မသိပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ အဲဒီအ​​ေြကာင်း​​ကို သိတဲ့​​သူ​​ေတွဆီ ​​ေမး​​ြမန်း​​​ေနတာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေြဖဖို့​​ ြကန့်​​ြကာသွား​​ပါတယ်။ ရှမ်း​​စာနဲ့​​ ပတ်သက်ြပီး​​ ရှမ်း​​ဆရာ​​ေတာ် စဝ်စုခမ်း​​ရဲ့​​ ​​ေြဖြကား​​ချက်ကို ဒီ​​ေနရာမှာ ြပန်လည် ​​ေဖာ်ြပ​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်​​ေနာ်။

ဒကာမ မ​​ေချာ
ဒီကမ္ဘာမှာ
(၁) စာလဲတူ စကား​​လဲတူတဲ့​​လူမျိုး​​ === အဂင်္လိပ်+အ​​ေမရိကန်+က​​ေနဒါ+ဩစ​​ေြတး​​လျ စတဲ့​​နိုင်ငံ​​ေတွ == communication ​​ေကာင်း​​လို့​​ တိုး​​တက်မှု ြမန်တယ်။
(၂) စာတူြပီး​​ စကား​​မတူတဲ့​​လူမျိုး​​ == တရုတ် === စာနဲ့​​ အဆက်အသွယ်လုပ်နိုင်လို့​​ တိုး​​တက်မှု ဒုတိယ​​ေနရာမှာ ရှိနိုင်တယ်။
(၃) စကား​​တူြပီး​​ စာမတူတဲ့​​ လူမျိုး​​ = = = ရှမ်း​​+ထိုင်း​​+ ​​ေလာ+ ဂံုရှမ်း​​+ ​​ေမာရှမ်း​​ = = = စာနဲ့​​ အလုပ်မြဖစ် စကား​​နဲ့​​သာ ဆက်သွယ်နိုင်လို့​​ တိုး​​တက်မှု ​​ေနှး​​တယ်။
(၄) စကား​​လဲ မတူ စာလဲ မတူတဲ့​​ လူမျိုး​​ = = = (........ ) စတာ​​ေတွ ​​ေတွ့​​ရတယ်။ = = = စာ​​ေရာ စကား​​​ေရာ ဆက်သွယ်ဖို့​​ ခက်တဲ့​​အတွက် တိုး​​တက်မှု ပို​​ေနှး​​။
ရှမ်း​​က​​ေတာ့​​ စကား​​တူြပီး​​ စာမတူတဲ့​​ လူမျိုး​​လို့​​ ဆိုရမယ်။ လမ်း​​ပန်း​​ဆက်သွယ်​​ေရး​​ ခက်ခဲလို့​​တ​​ေြကာင်း​​၊​ တစ်ဖွဲ့​​နဲ့​​ တစ်ဖွဲ့​​ တစ်နိုင်ငံနဲ့​​ တစ်နိုင်ငံ အဆက်အသွယ် မရှိတာက
တစ်​​ေြကာင်း​​၊​ အ​​ေန​​ေဝး​​တာကတစ်​​ေြကာင်း​​ ရှမ်း​​မျိုး​​နွယ်​​ေတွဟာ စကား​​သံ သိပ်မကွာ​​ေပမယ့်​​ စာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ အများ​​ြကီး​​ ကွဲြပား​​​ေနတာ​​ေတွ့​​ရတယ်။
ဘီစီ ၂၆၀၀ ​​ေလာက်က တရုတ်လိုပဲ အရုပ်ပံုစာ​​ေပကို သံုး​​ဟန်ရှိတယ်။
ဘီစီ (၈၄၃)မှ အဘိရာဇာမင်း​​က ​​ေကာလိယြပည်မှ သက္ကတဆန်တဲ့​​ စာ​​ေတွနဲ့​​ ​​ေမာရှမ်း​​စာကို ထွင်​​ေပး​​ခဲ့​​တယ်။
​​ေအဒီ (၇၂၈-၇၄၈) နန်​​ေချာင်ဘုရင် ဆိုင်​​ေလာဝ်ပီလက်ထက် ရှမ်း​​စာကို ​​ေလး​​​ေထာင့်​​ပံုစံသံုး​​ခဲ့​​ြပီး​​ မလိုအပ်တဲ့​​ အက္ခရာ​​ေတွကိုဖယ်ြပီး​​ (၁၈)လံုး​​သာ သံုး​​​ေတာ့​​တယ်။
ယိုး​​ဒယား​​စာက​​ေတာ့​​ ​​ေအဒီ ၁၂၈၃ ခုမှ ဘုရင် ရာမဂါမဟိန်က ခမာစာကို အမီြပုြပီး​​ ထိုင်း​​စာကို စတီထွင် အသံုး​​ြပုခဲ့​​တယ်။
​​ေအဒီ (၁၃၁၂) ​​ေမာရှမ်း​​ဘုရင် ​​ေဆခန်ဖက အဲဒီ​​ေလး​​​ေထာင့်​​စာက​​ေန ယခု ​​ေမာရှမ်း​​​ေတွ အသံုး​​ြပုတဲ့​​ ပဲပင်​​ေပါက်စာကို သံုး​​ခဲ့​​တယ်။
​​ေအဒီ (၁၄၀၅-၁၄၂၈) သိန္နီ​​ေစာ်ဘွား​​ စဝ်ခမ်း​​ကိုင်ဖလက်ထက် ​​ေလး​​​ေထာင့်​​စာက​​ေန စာလံုး​​ဝိုင်း​​ပံုစံြဖစ်လာတယ်။ (​​ေခတ်​​ေဟာင်း​​ရှမ်း​​ြကီး​​စာြဖစ်ြပီး​​ ​​ေအာက်ကြမစ်၊​ ဝစ္စနှစ်လံုး​​ ​​ေပါက်​​ေတွရ မပါဘူး​​)
​​ေအဒီ ၁၉၅၄ ဒုတိယကမ္ဘာစစ် ြပီး​​​ေနာက် သိန္နီမှ ဆရာ​​ေတာ် အရှင်ဝိဇယာနန္ဒနဲ့​​ ကျိုင်း​​တံု စဝ်ဆိုင်မိန်း​​တို့​​က ၉​​ေခတ်​​ေဟာင်း​​ရှမ်း​​ြကီး​​စာကို ြဖည့်​​စွက်ြပီး​​) ယခု ​​ေခတ်သစ်
ရှမ်း​​စာ (ရှမ်း​​ြကီး​​စာ) ကို တီထွင် အသံုး​​ြပုခဲ့​​တယ်။ (အသံထွက် tones ငါး​​မျိုး​​ရှိတဲ့​​စာပါ)
ိလို့​​ ဘုန်း​​ဘုန်း​​က ​​ေြဖြကား​​​ေပး​​ပါတယ်။ ကိုဇင်မင်း​​လတ် ​​ေကျနပ်နိုင်မယ် လို့​​ ထင်ပါတယ်​​ေနာ်။ ဘုန်း​​ဘုန်း​​ပို့​​​ေပး​​လာတဲ့​​ ထိုင်း​​၊​ ​​ေလာ၊​ ဗီယက်နမ်နဲ့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​ အသီး​​သီး​​တို့​​ရဲ့​​ ရှမ်း​​စာ​​ေပ ​​ေရး​​ပံုများ​​ကို လိုချင်ပါရင် အီး​​​ေမလ်း​​လိပ်စာ ထား​​ခဲ့​​ပါက ပို့​​​ေပး​​ပါ့​​မယ်​​ေနာ်။
ရှမ်း​​စာနဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ ​​ေစတနာြဖင့်​​ ​​ေြဖြကား​​​ေပး​​တဲ့​​ ဘုန်း​​ဘုန်း​​ စဝ်စုခမ်း​​ ဆရာ​​ေတာ်ကိုလည်း​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​အထူး​​တင်ပါ​​ေြကာင်း​​ ဒီ​​ေနရာက​​ေန ရှိခိုး​​ဦး​​တိုက် ​​ေလျှာက်ထား​​ပါတယ်ဘုရား​​။

ko said...

အခုလို အပင်ပန်း​​ခံ၍ တကူး​​တက ြပည်လည်​​ေြဖြကား​​​ေပး​​တဲ့​​ မ​​ေချာကို အရမ်း​​ကို ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ပါတယ် ...ရှမ်း​​စာ​​ေပ​​ေရး​​သား​​ပံုများ​​ကိုလည်း​​ သိချင်ပါတယ် ..အီး​​​ေမး​​လ်က myohanko88@gmail.com ပါ
အစ်မ​​ေချာ blog ​​ေလး​​ဒီထက်မက​​ေအာင်ြပင်ပါ​​ေစလို့​​ဆု​​ေတာင်း​​​ေပး​​ပါတယ်..

Kay said...

​​ေချာ​​ေရ..နမ့်​​ခမ်း​​က.. မစ်ရှင် ​​ေဆး​​ရံုြကီး​​ အ​​ေြကာင်း​​ များ​​ သိမလား​​ မသိ။ ပံု​​ေတွ ပါ ရှိရင်ြဖင့်​​..ြကည့်​​ချင် ပါတယ်။
အခု ​​ေလာဆယ်..ကျမ ..နမ့်​​ခမ်း​​မစ်ရှင် ​​ေဆး​​ရံုြကီး​​ကို တည်​​ေထာင်ခဲ့​​တဲ့​​ Dr Gordon Seagrave အ​​ေြကာင်း​​​ေလး​​ ​​ေတွ ဖတ်​​ေနလို့​​ပါ။
ရှိများ​​ရှိရင်ြဖင့်​​..သိချင်ပါတယ်.