လွတ်လပ်ြခင်း​​ တံခါး​​များ​​...

​​ေကျာင်း​​​ေနဖို့​​ အသက်ြပည့်​​ြပီြဖစ်လို့​​ ​​ေကာင်က​​ေလး​​ဟာ ​​ေကျာင်း​​ စတက်ရပါ​​ေတာ့​​မယ်… သူတက်ရမဲ့​​  ​​ေကျာင်း​​ြကီး​​ကို ြကည့်​​ြပီး​​ ​​ေကာင်က​​ေလး​​က ​​ေကျနပ် ​​ေပျာ်ရွှင်လို့​​ ​​ေနပါတယ်… သူဟာ ​​ေကျာင်း​​စတက်ခါစ အြခား​​က​​ေလး​​ငယ်​​ေတွကို ငိုယို​​ေနတာမျိုး​​၊​ ​​ေအာ်ဟစ်​​ေနတာမျိုး​​ မရှိဘဲ ​​ေကျာင်း​​​ေန​​ေပျာ်မဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​သား​​က​​ေလး​​ တစ်​​ေယာက်ပမာ ​​ေပျာ်ရွှင် တက်ြကွလို့​​​ေနခဲ့​​တယ်။ သူတက်ရမဲ့​​ အခန်း​​ဟာ ​​ေကျာင်း​​တံခါး​​ဝက​​ေန ြမက်ခင်း​​ြပင်ကို ြဖတ်ြပီး​​ သွား​​ရင် ​​ေတာက် ​​ေလျာက် ​​ေရာက်နိုင်တဲ့​​ ​​ေနရာမှာ ရှိတဲ့​​အတွက် သိပ်​​ေကျနပ် သ​​ေဘာကျ​​ေနခဲ့​​ပါတယ်။ 

သူက​​ေလး​​ ​​ေကျာင်း​​စတက်တဲ့​​ ရက်မှာဘဲ ဆရာမက “ ဒီ​​ေန့​​​ေတာ့​​ ပံုဆွဲတာ စသင်မယ်” လို့​​ ​​ေြပာလာတဲ့​​အတွက် ​​ေကာင်က​​ေလး​​က သိပ်ကို ဝမ်း​​သာသွား​​ပါတယ်။ သူက ပံု​​ေဆွဲရတာ အလွန်ဝါသနာပါြပီး​​ ကျား​​၊​ ြခ​​ေသင့်္​​၊​ ြကက်၊​ ငှက်၊​ နွား​​ ၊​ ရထား​​၊​ ​​ေလှ စတဲ့​​ပံု​​ေတွအား​​လံုး​​ကို သူက ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ြကီး​​ ဆွဲတတ်ပါတယ်။ သူဟာ ​​ေပျာ်ရွှင်စွာနဲ့​​ သူရဲ့​​ ​​ေရာင်စံု​​ေလး​​​ေတွကို ထုတ်လိုက်ြပီး​​ စာရွက်​​ေပါ်မှာ ပံုစဆွဲဖို့​​ ြပင်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ 



“​​ေဟး​​… ​​ေကာင်​​ေလး​​ မဆွဲနဲ့​​ဦး​​.. ” လို့​​ ဆရာမက သူ့​​ကို လှမ်း​​​ေအာ်လိုက်ပါတယ်။ ြပီး​​​ေတာ့​​ အတန်း​​သား​​​ေတွ အား​​လံုး​​ အဆင်သင့်​​ြဖစ်မြဖစ် ဆရာမက ​​ေစာင့်​​ြကည့်​​လိုက်ြပီး​​ အား​​လံုး​​ ပံုဆွဲဖို့​​ အဆင်သင့်​​ြဖစ်ြပီဆို​​ေတာ့​​မှ “ကဲ.. အခု ပန်း​​ပွင့်​​က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ပံု စဆွဲမယ်” လို့​​ ​​ေြပာလိုက်​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်​​ေလး​​က “ ပန်း​​ပွင့်​​ပံု ဆွဲရင်လည်း​​ ​​ေကာင်း​​သား​​ဘဲ.. ငါ ပန်း​​ပွင့်​​ပံု ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ဆွဲတတ်သား​​ဘဲ” လို့​​ ​​ေတွး​​လိုက်ြပီး​​ ပန်း​​​ေရာင်၊​ လိ​​ေမ္မာ်​​ေရာင်၊​ အြပာ​​ေရာင် ​​ေရာင်စံုခဲတံ​​ေလး​​တို့​​နဲ့​​ ပန်း​​ပွင့်​​ပံု ဆွဲပါ​​ေတာ့​​တယ်။

သို့​​​ေပမဲ့​​လည်း​​ “​​ေနဦး​​.. မဆွဲနဲ့​​ဦး​​.. ဆရာမအရင် ဆွဲြပမယ်.” လို့​​​ေြပာြပီး​​ နံရံ​​ေပါ်က သင်ပုန်း​​​ေပါ်မှာ ဆရာမက ပန်း​​ပွင့်​​ပံုကို ဆွဲြပပါတယ်. ဆရာမဆွဲတဲ့​​ ပန်း​​ပွင့်​​က အနီ​​ေရာင်နဲ့​​ ရိုး​​တံက အစိမ်း​​​ေရာင်ပန်း​​ပွင့်​​က​​ေလး​​ပါ။ ကဲ.. အခု ဆရာမဆွဲြပတဲ့​​အတိုင်း​​ လိုက်ဆွဲြက​​ေတာ့​​ ” လို့​​ ​​ေြပာြပီး​​ ပန်း​​ပွင့်​​ပံု စဆွဲခိုင်း​​ပါတယ်။ ​​ေကာင်​​ေလး​​ဟာ ဆရာမဆွဲထား​​တဲ့​​ အနီ​​ေရာင်ပန်း​​ပွင့်​​​ေလး​​ကိုြကည့်​​လိုက်.. သူဆွဲထား​​တဲ့​​ ပန်း​​ပွင့်​​​ေလး​​ကို ြကည့်​​လိုက် ြကည့်​​​ေနြပီး​​ သူ့​​စိတ်ထဲမှာလည်း​​ သူဆွဲထား​​တဲ့​​ ပန်း​​ပွင့်​​​ေလး​​ကိုသာ ပိုြပီး​​ သ​​ေဘာကျပါတယ်.။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေကာင်​​ေလး​​ဟာ ဘာမှ မ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ဘဲ စာရွက်​​ေနာက်တစ်ရွက် လှန်လိုက်ြပီး​​ သူ့​​ဆရာမ ဆွဲြပထား​​တဲ့​​အတိုင်း​​ အနီ​​ေရာင်ပန်း​​ပွင့်​​​ေလး​​နဲ့​​ ရိုး​​တံအစိမ်း​​​ေလး​​ကို ဆွဲလိုက်ပါတယ်။ 

​​ေနာက်တစ်​​ေန့​​ ​​ေကျာင်း​​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်​​ေလး​​ဟာ သူ့​​အနား​​က အခန်း​​ြပူတင်း​​​ေပါက်က​​ေန ကျယ်ြပန့်​​သာယာစွာ ြမင်​​ေနရတဲ့​​ ပတ်ဝန်း​​ကျင်ရှုခင်း​​​ေတွကို ​​ေငး​​​ေမာြကည့်​​ရင်း​​ သ​​ေဘာကျ​​ေကျနပ်​​ေနပါတယ်။ အဲဒီအချိန်မှာ အတန်း​​ထဲကို ဆရာမ ဝင်လာပါတယ်။ “ ဒီ​​ေန့​​​ေတာ့​​ ရွံ့​​​ေစး​​​ေတွနဲ့​​ အရုပ်​​ေတွလုပ်ြကမယ်​​ေဟ့​​” လို့​​ အတန်း​​သား​​​ေတွကို ​​ေြပာလိုက်​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်က​​ေလး​​က ဝမ်း​​သာသွား​​ပါတယ်။ ရွံ့​​​ေစး​​​ေရာင်စံု​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ နှင်း​​လူ၊​ ​​ေြမွ၊​ ဆင်၊​ ြကွက် ၊​ ကား​​ စတဲ့​​အရုပ်​​ေလး​​​ေတွကို လုပ်ရတာ သူ သိပ်သ​​ေဘာကျပါတယ်။ ဒါနဲ့​​ ​​ေကာင်က​​ေလး​​က ဝမ်း​​သာအား​​ရနဲ့​​ သူ့​​ရဲ့​​ ရွံ့​​​ေစး​​ဘူး​​​ေလး​​ကို ဆွဲထုပ်လိုက်ြပီး​​ လက်က​​ေလး​​နဲ့​​ ဖိညှစ်လိုက်ကာ ထွက်လာတဲ့​​ ရွံ့​​​ေစး​​​ေလး​​​ေတွကို လက်နဲ့​​ အလံုး​​က​​ေလး​​ လုပ်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


“ ​​ေနဦး​​.. မလုပ်နဲ့​​ဦး​​ ” ဆရာမရဲ့​​ ​​ေအာ်သံထွက်လာပါတယ်. သူက ရွံ့​​​ေစး​​​ေလး​​ကို လံုး​​​ေနရာက ရပ်လိုက်ြပီး​​ ဆရာမထံ လှမ်း​​ြကည့်​​လိုက်​​ေတာ့​​ ဆရာမက အတန်း​​သား​​​ေတွ အား​​လံုး​​ အဆင်သင့်​​ ြဖစ်​​ေအာင် ​​ေစာင့်​​လိုက်ြပီး​​မှ “ ကဲ.. အခု အား​​လံုး​​ဘဲ ပန်း​​ကန်ြပား​​​ေလး​​ စလုပ်ြကည့်​​ရ​​ေအာင် ” လို့​​ ​​ေြပာလိုက်ပါတယ်။ ​​ေကာင်က​​ေလး​​ကလည်း​​ “ ​​ေကာင်း​​တယ်.. ပန်း​​ကန်ြပား​​ လုပ်မယ်ဆိုရင်လည်း​​ ​​ေကာင်း​​တာဘဲ.. ငါပန်း​​ကန်း​​ြပား​​​ေတွ ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​လုပ်တတ်တာ​​ေပါ့​​” လို့​​ ​​ေတွး​​လိုက်ြပီး​​ လျှင်ြမန်သွက်လက်လှတဲ့​​ သူ့​​ရဲ့​​လက်​​ေတွက ရွံ့​​​ေစး​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ပန်း​​ကန်ြပား​​ အရွယ်မျိုး​​စံုတို့​​ကို ရွံ့​​​ေစး​​ ​​ေရာင်စံု​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ လုပ်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


“​​ေဟး​​.. ​​ေနြကဦး​​.. ပန်း​​ကန်ြပား​​ ဘယ်လိုလုပ်ရတယ်ဆိုတာ ဆရာမ ြပမယ်၊​ ကိုယ့်​​သ​​ေဘာနဲ့​​ကိုယ် အရင်မလုပ်နဲ့​​ဦး​​” လို့​​ ​​ေအာ်လိုက်ြပီး​​ ​​ေဇာက် ခပ်နက်နက် ပန်း​​ကန်ြပား​​တစ်ချပ်ကို ဆရာမက လုပ်ြပလိုက်ြပီး​​ “ကဲ.. အခု ဆရာမြပတဲ့​​အတိုင်း​​ ပန်း​​ကန်ြပား​​ စလုပ်လို့​​ရြပီ” လို့​​ ​​ေြပာလိုက်ပါတယ်။ ​​ေကာင်က​​ေလး​​ဟာ ဆရာမရဲ့​​ ပန်း​​ကန်ြပား​​ကိုြကည့်​​လိုက်၊​ သူလုပ်ထား​​တဲ့​​ ပန်း​​ကန်​​ေလး​​​ေတွကိုြကည့်​​လိုက် လုပ်​​ေနြပီး​​ သူ့​​စိတ်ထဲမှာ သူလုပ်ထား​​တဲ့​​ ပန်း​​ကန်​​ေလး​​​ေတွကို ပိုြပီး​​ သ​​ေဘာကျ​​ေပမဲ့​​ ဘာမှ မ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ဘဲ သူလုပ်ထား​​တဲ့​​ ပန်း​​ကန်​​ေတွကို အား​​လံုး​​ လံုး​​​ေြခလိုက်ြပီး​​ ရွံ့​​​ေစး​​ အလံုး​​ြကီး​​ြကီး​​ ြဖစ်သွား​​တဲ့​​အခါ ဆရာမြပတဲ့​​ ပံုစံအတိုင်း​​  ​​ေဇာက်နက်နက် ပန်း​​ကန်တစ်ခုကို စတင် ြပုလုပ်လိုက်ပါတယ်။ ပန်း​​ကန်ကို ပံုစံ​​ေလး​​​ေဖာ်လိုက် ဆရာမလုပ်ထား​​တဲ့​​ ပန်း​​ကန်ကိုြကည့်​​လိုက်၊​ အဲဒီပံုအတိုင်း​​ြဖစ်​​ေအာင် လုပ်လိုက်နဲ့​​ အချိန်အ​​ေတာ်ြကာတဲ့​​အထိ သူ့​​ကိုယ်ပိုင် စိတ်ကူး​​နဲ့​​ ဘာတစ်ခုမှ မလုပ်ြဖစ်လိုက်ပါဘူး​​။ 

အဲဒီ​​ေကျာင်း​​မှာ​​ေနြပီး​​ အချိန်အ​​ေတာ်ြကာတဲ့​​အခါမှာ သူ့​​မိသား​​စုဟာ အလုပ်ကိစ္စနဲ့​​ အြခား​​ြမို့​​ကို ​​ေြပာင်း​​​ေရွ့​​ ရပါတယ်။ ​​ေကာင်က​​ေလး​​ဟာ အဲဒီြမို့​​က ​​ေကျာင်း​​အသစ်မှာ ​​ေကျာင်း​​တက်ရြပန်ပါတယ်။ အဲဒီ​​ေကျာင်း​​ဟာ ယခင်က သူတက်ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​ထက်ကို ြကီး​​ပါတယ်။ သို့​​​ေပမဲ့​​ အဲဒီ​​ေကျာင်း​​မှာ သူတက်ရတဲ့​​ စာသင်ခန်း​​ဟာ ​​ေကျာင်း​​ဝင်း​​ထဲက​​ေန  ​​ေတာက်​​ေလျာက် ​​ေရာက်နိုင်တဲ့​​ ​​ေြမညီထပ်မှာ ရှိမ​​ေနပါဘူး​​။ ​​ေလှကား​​​ေတွကို တက်ြပီး​​​ေနာက် ​​ေဟာလ်ခန်း​​မြကီး​​ကို ​​ေကျာ်ြဖတ်ြပီး​​မှသာ သူစာသင်ရမဲ့​​ အခန်း​​ကို ​​ေရာက်ပါတယ်။ 

သူရဲ့​​ ပထမဆံုး​​ ​​ေကျာင်း​​စတက်ရက်မှာ ဆရာမက “ ဒီ​​ေန့​​​ေတာ့​​ ပံုဆွဲြကရ​​ေအာင်” လို့​​ ​​ေအာ်​​ေြပာလိုက်ပါတယ်။ ဆရာမရဲ့​​ စကား​​ကိုြကား​​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်​​ေလး​​ကလည်း​​ “သိပ်​​ေကာင်း​​တာဘဲ.. ငါလည်း​​ ပံုဆွဲချင်​​ေနတာ” လို့​​ ပါး​​စပ်က ​​ေရရွတ်လိုက်ြပီး​​ ပံုဆွဲစာရွက်နဲ့​​ ​​ေရာင်စံု​​ေလး​​​ေတွကို ထုတ်လိုက်ကာ ဆရာမဘာပံုဆွဲခိုင်း​​မလဲ ဆိုတာကို ​​ေစာင့်​​​ေနပါတယ်။ ဒါ​​ေပမဲ့​​လည်း​​ ဆရာမြဖစ်သူက ဘာစကား​​မှ မ​​ေြပာဘဲ အခန်း​​ထဲမှာ လမ်း​​​ေလျှာက်ြပီး​​ က​​ေလး​​​ေတွပံုဆွဲ​​ေနတာကို လိုက်ြကည့်​​​ေနပါတယ်။ ဆရာမဟာ ​​ေကာင်​​ေလး​​ရဲ့​​ အနား​​ကို​​ေရာက်လာ​​ေတာ့​​ ဘာမှ မဆွဲ​​ေသး​​ဘဲ ထိုင်​​ေနတဲ့​​​ေကာင်​​ေလး​​ကို​​ေတွ့​​​ေတာ့​​ “သား​​က ပံုမဆွဲဘူး​​လား​​” လို့​​ သူ့​​ကို ​​ေမး​​လိုက်ပါတယ်။ သူကလည်း​​ “ဟုတ်ကဲ့​​.. ဆွဲမှာပါဆရာမ.. ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ဘာပံုဆွဲရမလဲ” လို့​​ ဆရာမကို ြပန်​​ေမး​​ပါတယ်။

ဆရာမကလည်း​​ “ သား​​ဘာပံုဆွဲချင်လဲဆိုတာ ဆရာမ မသိဘူး​​​ေလ” လို့​​ ြပန်​​ေြပာပါတယ်။ “ ဒါဆို ဘာပံုြဖစ်ြဖစ် ဆွဲလို့​​ရသလား​​ ဆရာမ” လို့​​ သူက ​​ေမး​​​ေတာ့​​ “ ရတာ​​ေပါ့​​။ သား​​ြကိုက်တဲ့​​ပံုဆွဲ​​ေလ” လို့​​ ​​ေြဖပါတယ်။ “ဘာအ​​ေရာင်နဲ့​​ြဖစ်ြဖစ် ဆွဲလို့​​ရလား​​” လို့​​ သူက ြပန်​​ေမး​​ြပန်ပါတယ်။ “ရတယ်​​ေလ.. သား​​ြကိုက်တဲ့​​ပံုကို သား​​ြကိုက်တဲ့​​အ​​ေရာင်နဲ့​​ ဆွဲနိုင်တယ်။ သား​​တို့​​စိတ်ြကိုက် ဆွဲနိုင်ဖို့​​အတွက် ဆရာမက ဘယ်ပံုကိုဆွဲ၊​ ဘယ်အ​​ေရာင်ကိုသံုး​​လို့​​ မ​​ေြပာတာ​​ေပါ့​​။ တကယ်လို့​​ အား​​လံုး​​က ပံုစံအတူတူဆွဲြပီး​​ ​​ေဆး​​​ေရာင် အတူတူြခယ်ထား​​ရင် အဲဒီပံု​​ေတွြကည့်​​ြပီး​​ ဘယ်သူက ဘယ်ပံုကိုဆွဲထား​​တယ်ဆိုတာ ဆရာမ ဘယ်မှတ်မိပါ့​​မလဲ။ တစ်​​ေယာက်နဲ့​​တစ်​​ေယာက် မတူတဲ့​​ပံုနဲ့​​ မတူတဲ့​​အ​​ေရာင်​​ေတွကိုဆွဲမှ မှတ်မိမှာ​​ေပါ့​​သား​​ရဲ့​​” လို့​​ ​​ေြပာလိုက်ပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

ဆရာမရဲ့​​စကား​​ကိုြကား​​လိုက်တာနဲ့​​ ​​ေကာင်က​​ေလး​​ဟာ ပန်း​​​ေရာင်၊​ လိ​​ေမ္မာ်​​ေရာင်၊​ အြပာ​​ေရာင်တို့​​နဲ့​​ ပန်း​​ပွင့်​​​ေလး​​​ေတွ ဆွဲပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ​​ေနာက်​​ေန့​​​ေတွမှာလည်း​​ ​​ေကာင်က​​ေလး​​ စိတ်ကူး​​ရှိတဲ့​​အတိုင်း​​ ရွံ့​​​ေစရုပ်က​​ေလး​​​ေတွ အမျိုး​​မျိုး​​ကို ြပုလုပ်ရပါတယ်။ အဲဒီအချိန်က စြပီး​​ ​​ေကာင်က​​ေလး​​ ဟာ ​​ေကျာင်း​​သစ် ြကီး​​မှာ ​​ေပျာ်ရွှင်သွား​​ ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ​​ေကျာင်း​​သစ်ြကီး​​မှာ ​​ေကျာင်း​​​ေပါက်ဝက​​ေန သူ့​​စာသင်ခန်း​​ကို တစ်ခါတည်း​​​ေရာက်နိုင်တဲ့​​ တံခါး​​​ေတွ ရှိမ​​ေနပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ ပိတ်မထား​​ဘဲ လွတ်လပ်စွာဖွင့်​​ထား​​တဲ့​​ တံခါး​​​ေပါက်​​ေတွ​​ေတာ့​​ ရှိ​​ေနခဲ့​​ပါတယ်။ သူစိတ်ကူး​​ရှိတဲ့​​ အတိုင်း​​ ​​ေဖာ်ြပခွင့်​​ ရတဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​သစ်ြကီး​​ဟာ သူ့​​အတွက် ​​ေနရာမှန် တစ်ခုဆိုတာ ​​ေကာင်က​​ေလး​​သိသွား​​ခဲ့​​ပါြပီ။ 


လွတ်လပ်ြခင်း​​တံခါး​​များ​​ကို ပိ်တ်ဆို့​​ကာဆီး​​ြခင်း​​သည် တိုး​​တက်ြခင်း​​ကို ​​ေနှး​​​ေကွး​​ြကန့်​​ြကာ​​ေစသည်။ 


သူငယ်ချင်း​​ SSY လက်​​ေဆာင်ပို့​​​ေပး​​​ေသာ Chicken Soup for the Soul မှ Helen E. Buckley ရဲ့​​ The Little Boy ကိုဖတ်မိြပီး​​ နှစ်သက်မိတဲ့​​အတွက် ဘာသာြပန်ပါတယ်။ စိတ်ကူး​​ဆန္ဒများ​​ အား​​လံုး​​ ြပည့်​​ဝြက ပါ​​ေစရှင်...





Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

25 comments:

rose said...

ဘာသာြပန်​​ေလး​​ ဖတ်သွား​​ပါတယ် အစ်မ​​ေချာ​​ေရ။ ကိုယ့်​​စိတ်ကူး​​စိတ်သန်း​​​ေလး​​​ေတွ၊​ ကိုယ်ပိုင် အရည်အချင်း​​၊​ ကိုယ်ပိုင် စဉ်း​​စား​​ဆင်ြခင်တတ်တဲ့​​ ဉာဏ်​​ေလး​​နဲ့​​ ရှင်သန်တာ အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ပါပဲ​​ေနာ်။

PhyoPhyo said...

ဟုတ်တယ်​​ေနာ်၊​ က​​ေလး​​​ေတွကို သူတို့​​လုပ်ချင်တာ​​ေလး​​လုပ်ခွင့်​​​ေပး​​ြပီး​​ ​​ေဘး​​က​​ေနထိန်း​​​ေပး​​တာ​​ေကာင်း​​တယ်။ တချို့​​က​​ေလး​​များ​​ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ မ​​ေြပာရ​​ေသး​​ဘူး​​ လုပ်ချင်ရာလုပ်ြပီး​​​ေနြပီ။
little boy ​​ေလး​​ကိုြကိုက်တယ်။
အ​​ေရး​​အသား​​​ေလး​​လည်း​​ ြကိုက်တယ်။ Bravo !

အြဖူ​​ေရာင်နတ်သမီး​​ said...

မ​​ေချာဆီ လာလိုက်ရင် ပညာတခု အ​​ေတွး​​တခု အြမဲရတယ်..း​​)

ကို​​ေအာင်(ပျူနိုင်ငံ) said...

စာဖတ်လို့​​​ေကာင်း​​လိုက်တာ မ​​ေချာ​​ေရ ...

​​ေနဝသန် said...

:).. ပထမ​​ေကျာင်း​​ကိုဖတ်ရင်း​​နဲ့​​ ြမန်မာြပည်က ​​ေကျာင်း​​​ေတွကိုပဲ ြမင်​​ေယာင်မိပါရဲ့​​...

ခင်မင်လျက်
​​ေနဝသန်

Anonymous said...

လွတ်လပ်ြခင်း​​တံခါး​​များ​​ ​​ေနရာတိုင်း​​မှာ အြမဲပွင့်​​​ေနခွင့်​​ရရင်​​ေကာင်း​​မယ်​​ေနာ်။ အတား​​အဆီ်း​​မဲ့​​စိတ်ကူး​​​ေတွကို အတား​​အဆီး​​မဲ့​​ ​​ေဖါ်​​ေဆာင်ရတာ​​ေလာက်​​ေကာင်း​​တာမရှိ ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဖတ်လို့​​သိပ်​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ တံခါး​​ကြမင်​​ေနရတဲ့​​ ပံု​​ေလး​​ကလည်း​​ သိပ်နှစ်သက်ဘို့​​​ေကာင်း​​တာဘဲ။ (ြပန်ဖတ်ြကည့်​​​ေတာ့​​ - ​​ေကာင်း​​ - ​​ေတွသိပ်များ​​​ေနတယ်။ ​​ေကာင်း​​တာ​​ေတွလည်း​​များ​​တဲ့​​ပို့​​စ်​​ေလး​​ကို​​ေနာ်..)
အအရ

AH said...

ဒါဟာ ဂျီး​​နီး​​ယက်စ် က​​ေလး​​​ေတွကို ရှင်သန်ခွင့်​​​ေပး​​တာပါ..... :) အား​​​ေပး​​သွား​​ပါတယ် မ​​ေချာ​​ေရ.....

မဒမ်ကိုး​​ said...

က​​ေလး​​​ေတွကို အဲလိုြဖစ်​​ေစချင်တယ်
သင်ြကား​​မှု့​​ပံုစံ​​ေတွ ..
မှန်ပါတယ်ချစ်မြကီး​​​ေရ ပိတ်ပင်တဲ့​​အရာမှန်သမျှ တိုး​​တက်ဖို့​​​ေနှး​​​ေကွး​​တာချည်း​​ပါပဲ

ချစ်တဲ့​​

မဒိုး​​ကန်

ညီရဲ said...

လမ်း​​​ေဟာင်း​​အတိုင်း​​ သွား​​​ေနမဲ့​​အစား​​ ​​ေဖာက်ထွက်သင့်​​တယ် ဆိုတာကို နား​​လည် သ​​ေဘာ​​ေပါက်မိတယ်။ ဒါမှ ပိုြမင့်​​တဲ့​​ ဘဝ တစ်ခုကို ​​ေရာက်နိုင်မှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ တကယ် ​​ေကာင်း​​မွန် ြပည့်​​စံုတဲ့​​ ပိုစ့်​​​ေကာင်း​​​ေလး​​ တစ်ပုဒ်ပါ မ​​ေချာ...

sosegado said...

ဘယ်လိုပဲ လွတ်လပ်စွာ ​​ေတွး​​ခွင့်​​လုပ်ခွင့်​​ ​​ေပး​​​ေစဦး​​ မှန်ကန်တဲ့​​သင်ြပမှုနည်း​​လမ်း​​ လိုပါတယ်၊​ အစွန်း​​မ​​ေရာက်​​ေစဖို့​​ပါပဲ၊​

mstint said...

နည်း​​လမ်း​​မှန်တဲ့​​ လွတ်လပ်ြခင်း​​တံခါး​​​ေလး​​​ေတွကို လူသား​​တိုင်း​​အတွက် ဖွင့်​​​ေပး​​ထား​​ြခင်း​​ဟာ ​​ေအာင်ြမင် တိုး​​တက်မှုအတွက် အ​​ေထာက်အကူြဖစ်​​ေစတယ်လို့​​ ထင်ြမင်ယူဆမိတယ် ​​ေချာ​​ေရ။
စိတ်ဓာတ်အစဉ်ြကည်လင်​​ေအး​​ြမပါ​​ေစကွယ်။

​​ေမတ္တာြဖင့်​​
အန်တီတင့်​​

cherry said...

မမ​​ေချာ သမီး​​ဘာသာြပန်​​ေလး​​ကိုဖတ်သွား​​ပါတယ်ရှင်။အရမ်း​​​ေကာင်း​​တဲ့​​ပို့​​စ်​​ေလး​​ပဲ​​ေနာ်...အား​​​ေပး​​လျက်...

သတိုး​​ said...

သိပ်ကို ​​ေကာင်း​​မွန်လိုအပ်တဲ့​​ စာက​​ေလး​​တစ်ပုဒ်ပါ။ ဆရာမြပ ငါး​​ပ်ိဖုတ်​​ေတာင် နည်း​​မကျဆိုတဲ့​​ စကား​​ကို အ​​ေြခအ​​ေနမ​​ေရွး​​၊​ ​​ေနရာမ​​ေရွး​​ လက်ကိုင်သံုး​​​ေနြကတဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ပတ်ဝန်း​​ကျင်က ​​ေဖ၊​​ေမ၊​ ဦး​​၊​​ေဒါ်၊​ ကို၊​မ.. အား​​လံုး​​ဖတ်မိ​​ေစချင်တယ်။

san htun said...

လွတ်လပ်ြခင်း​​တံခါး​​​ေတွဖွင့်​​မှသာ အရည်အချင်း​​​ေတွ တိုး​​တက်၊​ ဖန်တီး​​နိုင်စွမ်း​​​ေတွ ြမှင့်​​လာတာပါ။ အနုပညာတခုခု၊​ အား​​ကစား​​တခုခု၊​ ဘာသာစကား​​ တခုခု မယူမ​​ေနရ၊​ တကယ်တတ်​​ေြမာက်ြပီး​​ ကိုယ်တတ်ထား​​တဲ့​​ ပညာနဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​နိုင်တဲ့​​ ပညာ​​ေရး​​စနစ်၊​ Reference စာအုပ်​​ေတွသာမက ဒီဗီဒီရုပ်ရှင်​​ေတွပါ ငှား​​လို့​​ရတဲ့​​၊​ ြကီး​​မား​​တဲ့​​ စာြကည့်​​တိုက်​​ေတွြမင်တိုင်း​​ ​​ေရွှြပည်ြကီး​​ကို သတိရတယ်။

ဟန်ြကည် said...

​​ေအး​​ဗျာ...ပိတ်ထား​​တဲ့​​ တံခါး​​​ေတွကို ဦး​​ဟန်ြကည်တို့​​လည်း​​ နိုင်သ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ဖွင့်​​​ေပး​​​ေနတာပဲ...ခက်တာတ တံခါး​​​ေတွက သံ​​ေချး​​ကိုက်​​ေန​​ေလ​​ေတာ့​​ တစ်​​ေယာက်တည်း​​ဖွင့်​​ရတာ လက်အံ​​ေသလာြပီ...ရိုး​​ရိုး​​အတိုင်း​​မသွား​​ဘဲ ​​ေဖာက်ထွက်သွား​​ဖို့​​ ြကိုး​​စား​​​ေနတာကလည်း​​ ​​ေရှ့​​မှာခံ​​ေနတဲ့​​ ထုထည်က များ​​လွန်း​​တာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေဖာက်မထွက်နိုင်ဘဲ ​​ေဘး​​က​​ေန ကွင်း​​ြပီး​​သွား​​​ေနရြပန်​​ေရာ...

ကိုစိုး​​ပိုင်သီချင်း​​ထဲကလို “ ​​ေစာင့်​​စား​​ရင်း​​ ​​ေစာင့်​​​ေမျှာ်...တစ်​​ေန့​​​ေတာ့​​ ြဖစ်လာမှာပါ...”

MG THANT said...

ြကိုက်တယ်ဗျို့​​...

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

တစ်ကယ်တန်ဖိုး​​ရှိ​​ေသာ ပို့​​​ေလး​​ပဲ မမ....
ဖတ်ခွင့်​​ရလို့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​ပါရှင်..
​​ေကာင်း​​​ေသာ​​ေန့​​​ေလး​​ ြဖစ်ပါ​​ေစလို့​​ ဆန္ဒြပုရင်း​​...

Nyi Linn Thit said...

ပို့​​စ်​​ေလး​​ ​​ေကာင်း​​လိုက်တာ မ​​ေချာ​​ေရ..၊​ နဂိုကတည်း​​က စိတ်ကူး​​စိတ်သန်း​​​ေကာင်း​​ြပီး​​ တီထွင်ဉာဏ်နဲ့​​ ြပည့်​​စံုတဲ့​​ က​​ေလး​​​ေတွအဖို့​​​ေတာ့​​ ဖွင့်​​ထား​​တဲ့​​ တခါး​​​ေတွပဲ လိုတာပါ၊​ က​​ေလး​​တိုင်း​​ကို ဒီလိုတံခါး​​​ေတွက တဆင့်​​ လွတ်လပ်ကျယ်​​ေြပာတဲ့​​ ဝန်း​​ကျင်မှာ ြကီး​​ထွား​​​ေစချင် ပါတယ်..။

​​ေမာင်မျိုး​​ said...

​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေကာင်း​​တဲ့​​ပို့​​စ်​​ေလး​​ပဲ ကျ​​ေနာ်တို့​​ရဲ့​​ စိတ်တံခါး​​​ေတွလည်း​​ ကိုယ့်​​စိတ်ရဲ့​​ ​​ေစ့​​​ေဆာ်မှုတိုင်း​​သား​​ လုပ်ခွင့်​​ရခဲံ့​​ရင် ဘယ်​​ေလာက်​​ေတာင်များ​​ လွတ်လပ်​​ေပျွှာ်ရွှင်လိုက်မလဲလို့​​ ။

Anonymous said...

ြကိုက်ပါ၏း​​))
လွပ်လပ်ြခင်း​​တံခါး​​များ​​ဆီသို့​​..
ကိုယ်တိုင်​​ေလျှာက်လှမ်း​​..
သွား​​ြကပါစို့​​အစ်မ​​ေရ...း​​P
ချစ်ခင်​​ေလး​​စား​​လျှက်
မိစံ

ြမ​​ေသွး​​နီ said...

" လွတ်လပ်ြခင်း​​တံခါး​​များ​​ကို ပိ်တ်ဆို့​​ကာဆီး​​ြခင်း​​သည် တိုး​​တက်ြခင်း​​ကို ​​ေနှး​​​ေကွး​​ြကန့်​​ြကာ​​ေစသည်.. " တဲ့​​။ မှန်လိုက်တာ ​​ေချာ​​ေရ..။ အထူး​​သြဖင့်​​ က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ ကိုယ်ပိုင်အစွမ်း​​အစ၊​ မိမိကိုယ်ကို ယံုြကည်စိတ်၊​ လွတ်လပ်တဲ့​​​ေတွး​​​ေခါ်မှု ရှိလာဖို့​​ သူတို့​​​ေလး​​​ေတွကို လမ်း​​ဖွင့်​​​ေပး​​သင့်​​ပါတယ်။ ဘယ်​​ေနရာမှမဆို ပိတ်ပင်တား​​ဆီး​​ထား​​ရင် ရလဒ်​​ေကာင်း​​​ေတွ မရလာတတ်တာ သတိြပုမိပါတယ်။ နှစ်ြခိုက်စရာ ပို့​​စ်​​ေကာင်း​​​ေလး​​ပါဘဲ ​​ေချာ​​ေရ..။ သား​​ြပည့်​​အတွက် ပရင့်​​ထုတ်သွား​​တယ်။ :)

CellMoe said...

ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ဘာပံု​​ေတွကိုဆွဲရရင်​​ေကာင်း​​မလဲလို့​​စဉ်း​​စား​​ရင်း​​နဲ့​​ဖိုး​​လမင်း​​ပံုဆွဲလိုက်တာဝလံုး​​ပံုြဖစ်​​ေနပါြပီ

ညိမ်း​​နိုင် said...

သိပ်​​ေကာင်း​​တာပဲအစ်မရယ်...ဟုတ်တယ်.....က​​ေလး​​​ေတွ
အတွက်​​ေရာ၊​လူြကီး​​​ေတွအတွက်ပါ လွတ်လပ်ြခင်း​​တံခါး​​​ေတွ လိုတယ်အစ်မရာ.....

​​ေမာင်ဘြကိုင် (ချဉ်​​ေပါင်ြခံ) said...

း​​) လွတ်လွတ်လပ်လပ်ဖတ်ရှုခံစား​​ ​​ေတွး​​ပွား​​သွား​​ပါတယ် မ​​ေချာ​​ေရ... ​​ေကျး​​ဇူး​​ပါ

blackroze said...

ဟုတ်တယ်မြကီး​​​ေချာ​​ေရ
လွတ်လွတ်လပ်လပ်
တံခါး​​ဖွင့်​​​ေပး​​ထား​​သင့်​​တယ်