တရုတ်ြပည်ထဲက ရှမ်း​​ြမို့​​က​​ေလး​​မန်စီ...


ြပီး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ပိုစ့်​​မှာ ရှမ်း​​လူမျိုး​​တို့​​ဟာ ​​ေရွှလီြမစ်ဝှမ်း​​တစ်ဝိုက်မှာ တိုင်း​​ကား​​ြပည်ရွာ တည်​​ေထာင်ြပီး​​ ​​ေနထိုင်ခဲ့​​ြကတာ ြမန်မာလူမျိုး​​တို့​​ ပုဂံ​​ေခတ်ကို စတင်တည်​​ေထာင်ချိန်နဲ့​​ တစ်ြပိုင်တည်း​​ ကျတယ်လို့​​ ​​ေြပာခဲ့​​ပါတယ်။  အဲဒီအ​​ေြကာင်း​​နဲ့​​ ဆက်စပ်ြပီး​​ တရုတ်ြပည်မှာ ယခုထိတိုင် ​​ေနထိုင်ြကဆဲြဖစ်တဲ့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​များ​​အ​​ေြကာင်း​​ အနည်း​​ငယ် ​​ေြပာြပချင်တာပါ။  ယခု တရုတ်နိုင်ငံရှိ ယူနန်ြပည်နယ်နဲ့​​ ​​ေရွှလီြမစ်ဝှမ်း​​ တစ်​​ေလျှာက်တို့​​မှာ ဟိုး​​လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ နှစ် တစ်​​ေထာင်​​ေကျာ်ခန့်​​က နန်​​ေချာင်(နန်ချို) လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ရှမ်း​​အင်ပါယာြကီး​​ဟာ ြကီး​​ကျယ်ခမ်း​​နား​​စွာ ရှိခဲ့​​တယ်လို့​​ သမိုင်း​​များ​​က ဆိုပါတယ်။ ​​ေအဒီ ၉ရာစုအချိန်မှာ  တရုတ်ြပည်ကို အုပ်စိုး​​တဲ့​​ ထန်မင်း​​ဆက်များ​​က နန်​​ေချာင်အင်ပါယာြကီး​​ကို တိုက်ခိုက်နယ်ချဲ့​​လာတဲ့​​အတွက် နန်​​ေချာင် အင်ပါယာြကီး​​ဟာ အင်အား​​ချိနဲ့​​လာ​​ေြကာင်း​​ သိရပါတယ်။
​​ေအဒီ ၁၁ရာစုမှာ​​ေတာ့​​ မွန်ဂိုလူမျိုး​​​ေတွက ထပ်မံနယ်ချဲ့​​ တိုက်ခိုက်လာတဲ့​​အတွက် နန်​​ေချာင် အင်ပါယာြကီး​​ဟာ အလံုး​​စံု ြပိုကွဲသွား​​ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ နန်​​ေချာင်ရှမ်း​​လူမျိုး​​တို့​​ဟာလည်း​​ မူလ​​ေဒသ ယူနန်- တာလိတစ်ဝိုက်က​​ေန ြမန်မာြပည်အတွင်း​​ ရှမ်း​​​ေတာင်တန်း​​များ​​ဆီသို့​​လည်း​​​ေကာင်း​​ ကချင်ြပည်နယ်၊​ စစ်ကိုင်း​​တိုင်း​​ စ​​ေသာ ​​ေဒသများ​​သို့​​လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ ထိုင်း​​နိုင်ငံ ​​ေချာင်ဖရာြမစ်ဝှမ်း​​ဆီသို့​​လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ လာအို၊​ က​​ေမ္ဘာဒီး​​ယား​​ စ​​ေသာ ​​ေဒသအသီး​​သီး​​ကို ပျံ့​​နှံ့​​​ေရာက်ရှိသွား​​​ေြကာင်း​​ မှတ်တမ်း​​များ​​မှာ ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ ရှမ်း​​လူမျိုး​​များ​​ဟာ ​​ေအဒီ ၆ရာစုကတည်း​​က ဗုဒ္ဓဘာသာကို ကိုး​​ကွယ်ခဲ့​​ြပီြဖစ်တဲ့​​အတွက် ၁၁ရာစုအ​​ေရာက် နန်​​ေချာင်အင်ပါယာ ြပိုကွဲမှုနဲ့​​အတူ ​​ေဒသအသီး​​သီး​​ ​​ေရာက်ရှိသွား​​တဲ့​​  ( ထိုင်း​​၊​ လာအို၊​ က​​ေမ္ဘာဒီယား​​) အား​​လံုး​​တို့​​ဟာ ခုချိန်ထိ ဗုဒ္ဓသာသာ ကိုး​​ကွယ်ဆဲြဖစ်​​ေသာ ရှမ်း​​အဆက်အနွယ်များ​​ ြဖစ်တာကို ​​ေတွ့​​ရမှာ ြဖစ်ပါတယ်။
Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


ယူနန်​​ေဒသက​​ေန အြခား​​​ေဒသအသီး​​သီး​​သို့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​များ​​ ပျံ့​​နှံ့​​​ေရာက်ရှိ​​ေနထိုင်ရာကို မှတ်တမ်း​​​ေဖာ်ြပထား​​တဲ့​​ တရုတ်​​ေြမပံု ြဖစ်ပါတယ်။

ကျွန်မတို့​​ ကချင်ြပည်နယ်မှာလည်း​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွ အများ​​အြပား​​ ​​ေရာက်ရှိ​​ေနထိုင်လာြကရာ ကျွန်မသည်လည်း​​ ကချင်ြပည်နယ်မှာ ​​ေနထိုင်တဲ့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​ ြဖစ်ပါတယ်။ ရန်ကုန်၊​ မန္တ​​ေလး​​လို ြမို့​​​ေတွမှာ ​​ေကျာင်း​​တက်ချိန်တုန်း​​က စကာဝဲတဲ့​​ ကျွန်မကို “ဘယ်ကလာတာလဲ” လို့​​ ​​ေမး​​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ကျွန်မက ကချင်ြပည်နယ်ကပါလို့​​ ြပန်​​ေြဖတဲ့​​အခါ “​​ေအာ် ကချင်လူမျိုး​​ကိုး​​” လို့​​​ေြပာြကပါတယ်။ “ကချင်လူမျိုး​​ မဟုတ်ပါဘူး​​၊​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​ပါ” ဆိုြပန်​​ေတာ့​​ “ဟင် ရှမ်း​​ြဖစ်ြပီး​​ ဘာလို့​​ ကချင်ြပည်နယ် ​​ေရာက်​​ေနတာလဲ ရှမ်း​​ြပည်မှာဘာလို့​​မ​​ေနတာလဲ” စသြဖင့်​​ ​​ေြပာတာကို အြမဲလိုလို ြကံုရပါတယ်။ တကယ်တမ်း​​​ေတာ့​​ ကချင်ြပည်နယ်မှာလည်း​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွ၊​ ရှမ်း​​ြမို့​​ြပ ​​ေကျး​​ရွာ​​ေတွ အများ​​အြပား​​ ရှိြကပါတယ်။ ဥပမာ ဗန်း​​​ေမာ်၊​ ပူတာအို၊​ မိုး​​​ေကာင်း​​၊​ မိုး​​ညှင်း​​၊​ ဖား​​ကန့်​​၊​ လံုး​​ခင်း​​၊​ နမ္မတီး​​၊​ ဟိုပင် ၊​ ဝိုင်း​​​ေမာ် စသြဖင့်​​ ရှမ်း​​အမည်က​​ေန ဆင်း​​သက်လာတဲ့​​ ြမို့​​များ​​စွာ ရှိပါတယ်။

ဟိုယခင်ချိန်ကတည်း​​က ယခုတရုတ်ြပည်ရဲ့​​ ြပည်နယ်တစ်ခုြဖစ်တဲ့​​ ြမန်မာနယ်စပ်က ယူနန်ြပည်နယ်ဟာ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွ အများ​​စု ​​ေနထိုင်ခဲ့​​ြကသလို ခုချိန်ထိလည်း​​ ​​ေနထိုင်ဆဲြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ တရုတ်ြပည်ရဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ မျိုး​​နွယ်ထဲမှာလည်း​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွဟာ လူမျိုး​​စုတစ်ခုအ​​ေနနဲ့​​ ပါဝင်​​ေနပါတယ်။ တရုတ်ြပည်နဲ့​​ ြမန်မာနိုင်ငံ နယ်စပ်တစ်​​ေလျှာက်မှာ စိုက်ပျိုး​​​ေရး​​လုပ်ငန်း​​​ေတွနဲ့​​ ြငိမ်း​​ချမ်း​​စွာ လုပ်ကိုင်စား​​​ေသာက်​​ေနတဲ့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​တို့​​ရဲ့​​ ြမို့​​ရွာ​​ေတွ အများ​​အြပား​​ ရှိ​​ေနပါတယ်။ ရှမ်း​​တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွဟာ ြမန်မာြပည်မှာလည်း​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ မျိုး​​နွယ်တစ်ခုအြဖစ် ပါဝင်သလို တရုတ်ြပည်မှာလည်း​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​ဟာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​ မျိုး​​နွယ်စုအြဖစ် ပါဝင်ဆဲပါ။ 

တရုတ် ယူနန်နယ်တစ်​​ေလျှာက် ပျံ့​​နှံ့​​​ေနထိုင်တဲ့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​တို့​​ဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာကိုသာ ယံုြကည်စွာ ကိုး​​ကွယ်ြကြပီး​​ လယ်ယာစိုက်ပျိုး​​ြခင်း​​များ​​ြဖင့်​​ တင်း​​တိမ်​​ေရာင့်​​ရဲစွာ ​​ေနထိုင်ြကသူများ​​ ြဖစ်ပါတယ်။ တရုတ် ယူနန်ြပည်ထဲမှာ ​​ေနထိုင်ြကတဲ့​​ ရှမ်း​​မျိုး​​နွယ်စုတို့​​ဟာ ြမန်မာြပည်က အမျိုး​​သမီး​​​ေတွအတိုင်း​​ လံုချည်ကိုသာ နှစ်သက်စွာ ဝတ်ဆင်ြက​​ေပမဲ့​​ ြမန်မာစကား​​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာတတ်ြကပါဘူး​​။ သူတို့​​ အသံုး​​ြပုတာက ရှမ်း​​စကား​​နဲ့​​ တရုတ်စကား​​သာ ြဖစ်ပါတယ်။ ယူနန်ြပည်နယ်ရဲ့​​ ြမို့​​​ေတာ်ဟာ ကူမင်း​​ြဖစ်ြပီး​​ ပန်း​​​ေတွ အလွန်​​ေပါကာ ရာသီဥတု ​​ေကာင်း​​မွန်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ တရုတ်ြပည်မြကီး​​မှာ အွန်ပူအိုက်​​ေနချိန်ဆို ကူမင်း​​မှာ မပူမ​​ေအး​​တဲ့​​ ရာသီဥတုရှိတာ​​ေြကာင့်​​ တရုတ်တို့​​ရဲ့​​ ​​ေနွရာသီ အပန်း​​​ေြဖစခန်း​​ြမို့​​အြဖစ် နာမည်ြကီး​​ြပီး​​ လာ​​ေရာက်လည်ပတ်သူများ​​လည်း​​ ​​ေပါများ​​လှပါတယ်။


ြမန်မာြပည် နယ်စပ်က​​ေန ကား​​နဲ့​​သွား​​ရင် ၂နာရီနီး​​ပါး​​ ​​ေမာင်း​​ရြပီး​​ မိုင် ၁ဝဝခန့်​​ ​​ေဝး​​တဲ့​​ တရုတ်ြပည်ထဲမှာ မန်စီလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ရှမ်း​​ြမို့​​ြကီး​​တစ်ြမို့​​လည်း​​ ရှိပါတယ်။ မန်စီဆိုတဲ့​​နာမည်ဟာ ကျွန်မတို့​​ ြမန်မာြပည် တွင်း​​မှာလည်း​​ ရှိတတ်တဲ့​​ ရှမ်း​​နာမည်ြဖစ်တာကိုလည်း​​ သတိထား​​မိခဲ့​​ပါတယ်။ မန်စီြမို့​​ဟာ ရှမ်း​​နဲ့​​တရုတ်လူမျိုး​​တို့​​ ​​ေနထိုင်ြကတဲ့​​ြမို့​​ြဖစ်ြပီး​​ လမ်း​​မြကီး​​​ေတွရဲ့​​ ​​ေဘး​​တစ်​​ေလျှာက်လံုး​​မှာ စား​​ပင်များ​​၊​ အလှပင်များ​​ကို လှပညီညာစွာ စိုက်ပျိုး​​ထား​​တာ ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ သရက်ပင်စိုက်တဲ့​​လမ်း​​ဆိုရင် အဲဒီလမ်း​​တစ်​​ေလျှာက်လံုး​​ ဘယ်​​ေရာညာပါ သရက်ပင်ချည်း​​ဘဲ ​​ေတွ့​​ရြပီး​​ ပိန္နဲပင်တန်း​​ဆိုရင်လည်း​​ ​​ေဘး​​၂ဘက်လံုး​​ ပိန္နဲပင်​​ေတွချည်း​​ စိုက်ထား​​ပါတယ်။

ကျွန်မ​​ေရာက်သွား​​တဲ့​​အချိန်မှာ သရက်သီး​​နဲ့​​ ပိန္နဲသီး​​​ေတွ သီး​​ချိန်ြဖစ်လို့​​ လမ်း​​​ေဘး​​က အပင်​​ေတွမှာ သရက်သီး​​၊​ ပဲန္နဲသီး​​​ေတွ ြပွတ်ခဲ​​ေန​​ေအာင် သီး​​​ေနတာကို ​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရတာ​​ေြကာင့်​​ ဘယ်သူကမှ စည်း​​မဲ့​​ကမ်း​​မဲ့​​ မခူး​​ြကဘဲ အပင်​​ေပါ်မှာ ဒီအတိုင်း​​ရှိ​​ေနခဲ့​​တာကို အံ့​​ဩမိရင်း​​က ဓာတ်ပံုရိုက်ခဲ့​​ပါ​​ေသး​​တယ်။ ကျွန်မတို့​​သာဆိုရင် ကိုယ့်​​အိမ်​​ေရှ့​​က လမ်း​​​ေပါ်မှာ ခုလိုအပင်​​ေတွများ​​ ရှိ​​ေနခဲ့​​ရင် ပိန္နဲသီး​​​ေလး​​ြပုတ်ြပီး​​ ချက်စား​​မိမလား​​၊​ သရက်သီး​​​ေလး​​ခူး​​ ြမုပ်တို့​​မိမလား​​ မ​​ေြပာတတ်ပါဘူး​​။ ဘယ်လိုဘဲြဖစ်ြဖစ် စည်း​​ကမ်း​​ရှိတဲ့​​ အကျင့်​​​ေကာင်း​​များ​​ကို​​ေတာ့​​ အတုယူသင့်​​တာအမှန်ပါဘဲရှင်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
လမ်း​​​ေဘး​​ဝဲယာက အုန်း​​ထန်း​​ပင်ြမင့်​​ြကီး​​များ​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

သရက်သီး​​များ​​သီး​​​ေနတဲ့​​ လမ်း​​​ေဘး​​ဝဲယာက သရက်ပင်တန်း​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
အသီး​​​ေတွ​​ေဝ​​ေနတဲ့​​ လမ်း​​​ေဘး​​ကပိန္နဲပင်များ​​

မန်စီြမို့​​မှာ ရှမ်း​​တိုင်း​​ရင်း​​သား​​များ​​ တည်ထား​​ကိုး​​ကွယ်တဲ့​​ အင်မတန်သပ္ပါယ်တဲ့​​ မိုင်း​​ခွန်း​​​ေစတီ ရှိပါတယ်။ တည်ထား​​ ကိုး​​ကွယ်​​ေတာ်မူတဲ့​​ မိုင်း​​ခွန်​​ေစတီဟာ မန်စီြမို့​​တစ်ြမို့​​လံုး​​ကိုဆီး​​ြပီး​​ ြမင်နိုင်တဲ့​​ ​​ေတာင်ထိပ်​​ေပါ်မှာ သပ္ပါယ်လှစွာ တည်ရှိပါတယ်။ မန်စီြမို့​​မ​​ေရာက်ခင်မှာ နတ်သမီး​​သံုး​​​ေဖာ်လှိုဏ်ဂူ (အဲဒီလှိုဏ်ဂူအ​​ေြကာင်း​​ ဒီ​​ေနရာမှာ ​​ေရး​​ြပီး​​ပါြပီ) ကို ဝင်ခဲ့​​​ေသး​​တာမို့​​ ဗိုက်က အ​​ေတာ်ကို ဆာ​​ေနပါြပီ။ ဒါနဲ့​​ ဘုရား​​ဝင်မဖူး​​နိုင်​​ေသး​​ဘဲ ထမင်း​​ဆိုင် အရင်ရှာရပါတယ်။ တရုတ်စာထက် ရှမ်း​​စာကို ပိုြပီး​​စား​​လိုတာ​​ေြကာင့်​​ မန်စီမှာရှိတဲ့​​ ရှမ်း​​ထမင်း​​ဆိုင်​​ေတွချည်း​​ ရှိတဲ့​​​ေနရာကို သွား​​ြကပါတယ်။ ဆိုင်ရှင်​​ေတွကို ြမန်မာစကား​​မတတ်ဘူး​​ထင်ြပီး​​ သူငယ်ချင်း​​တရုတ်မ​​ေလး​​ကိုသာ အား​​ကိုး​​ြပီး​​ ဟင်း​​​ေတွ မှာြပုြကရာမှာ ဆိုင်ရှင်ကြမန်မာစကား​​နဲ့​​ ြပန်​​ေြပာတာ​​ေြကာင့်​​ အံ့​​ဩမိရြပန်ပါတယ်။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​မှာ ဆိုင်ရှင်ြဖစ်သူက ြမန်မာြပည်က​​ေန လာြပီး​​ ဆိုင်လာဖွင့်​​ထား​​တာ ြဖစ်​​ေြကာင်း​​ ရှင်း​​ြပပါတယ်။ 

တစ်ြမို့​​တစ်ရွာမှာ ကိုယ့်​​တိုင်း​​ြပည်လူမျိုး​​ချင်း​​ ​​ေတွ့​​ြကတဲ့​​အခါ လှိုက်လှဲစွာ ​​ေဖာ်​​ေရွဂရုစိုက်ြကတဲ့​​ ထံုစံအတိုင်း​​ ဆိုင်ရှင်က လို​​ေလ​​ေသး​​မရှိ ဟင်း​​ပွဲ​​ေတွဂရုတစိုက် ြပင်ဆင်​​ေပး​​ပါတယ်။ မန်စီ​​ေရာက် ရှမ်း​​ထမင်း​​ဆိုင်ရဲ့​​ ဟင်း​​ပွဲများ​​ကို ြကည့်​​မယ်ဆိုရင် ​​ေအာက်က ပံုထဲက ဟင်း​​​ေတွြဖစ်ပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
အဲဒီ​​ေန့​​က စား​​ြဖစ်ခဲ့​​တဲ့​​ ဟင်း​​​ေတွြဖစ်ပါတယ်။ ဟင်း​​အမျိုး​​အမည်များ​​ကို ​​ေြပာရရင်
၁.ခွက်အြကီး​​ဆံုး​​က ​​ေဂါ်ရခါး​​ညွှန့်​​ကို ပဲပုတ်နဲ့​​ ချက်ထား​​တဲ့​​ ရှမ်း​​ဟင်း​​ချိုပါ။
၂. သူ့​​​ေဘး​​ညာဘက်က​​ေတာ့​​ ငါး​​ခူချဉ်စပ် ချက်ပါ။
၃. ​​ေနာက်တစ်ခွက် မှိုဥ​​ေြကာ်ပါ။
၄.ဝက်သား​​ပါး​​ပါး​​လှီး​​ြပီး​​ အလည်​​ေကာင်က အချဉ်ရည်နဲ့​​ တို့​​စား​​ဖို့​​ပါ
၅.ဝက်သား​​နဲ့​​ သရက်သီး​​အစိမ်း​​ကို ​​ေြကာ်ထား​​တာပါ။ ဒီဟင်း​​​ေလး​​ြကိုက်လို့​​ အိမ်ြပန်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ြပန်လုပ်စား​​ ြဖစ်ပါတယ်။
၆.ခရမ်း​​သီး​​နဲ့​​ ငရုပ်ပွကို မီး​​ဖုတ်ြပီး​​ သုပ်ထား​​တာြဖစ်ပါတယ်။

ဟင်း​​ပွဲ​​ေတွစံုချိန်မှာ​​ေတာ့​​ ဗိုက်ဆာတာ ဘယ်လိုမှ ထိန်း​​မရ​​ေတာ့​​တာမို့​​ တူကို မလွှတ်တမ်း​​ လက်ကကိုင်ြပီး​​ အြမန်ဆံုး​​နှုန်း​​နဲ့​​ စား​​​ေသာက်ြကပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ထမင်း​​စား​​ြပီး​​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ဖူး​​ဖို့​​ ခရီး​​ဆက်ြကြပန်ပါတယ်။ မန်စီမ​​ေရာက်ခင် လမ်း​​တစ်​​ေလျှာက်မှာ ဓာတ်ပံု​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရိုက်ြဖစ်ခဲ့​​တဲ့​​အတွက် ယူသွား​​တဲ့​​ ကင်မရာ​​ေရာ၊​ ဖုန်း​​ပါ အား​​ကုန်သွား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ဒါနဲ့​​ ဖုန်း​​ကို ဘက်ထရီအသစ်ထည့်​​ဖို့​​အတွက် ြမို့​​ပတ်ြပီး​​ ဖုန်း​​ဘက်ထရီ ရှာရြပန်ပါတယ်။ ဖုန်း​​ဆိုင်​​ေတွ များ​​လှ​​ေပမဲ့​​ လိုချင်တဲ့​​ ဘက်ထရီအမျိုး​​အစား​​ ရဖို့​​အတွက်​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ ခက်ခဲပါတယ်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​မှ ဆိုင်တစ်ဆိုင်မှာ ရလိုက်ပါတယ်။ ဒါ​​ေတာင် ဆိုင်ရှင်က သူ့​​မှာ မရှိလို့​​ တြခား​​​ေနရာက သွား​​ယူလာ​​ေပး​​ဟန် တူပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကာ​​ေအာင် ​​ေစာင့်​​လိုက်ရပါတယ်။ ဘယ်လိုဘဲြဖစ်ြဖစ် ရလိုက်တာကိုဘဲ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ရမှာပါ။ မဟုတ်ရင် ​​ေရှ့​​ဆက်ြပီး​​ ဓာတ်ပံုရိုက်ဖို့​​ ဘယ်လိုမှ ြဖစ်နိုင်​​ေတာ့​​မှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ခု​​ေနာက်လာမဲ့​​ ပံု​​ေတွကို ဖုန်း​​နဲ့​​သာ ရိုက်ခဲ့​​ရတာမို့​​ မြကည်မလင် မပီမသ ြဖစ်ခဲ့​​ရင်​​ေတာ့​​ သည်း​​ခံ​​ေပး​​ြကဖို့​​ ြကိုတင် ​​ေတာင်း​​ပန်ချင်ပါတယ်။

မိုင်း​​ခွန်​​ေစတီရှိရာ ​​ေတာင်​​ေပါ်ကို ကား​​နဲ့​​စတက်ပါြပီ။ လမ်း​​မြကီး​​က​​ေန ​​ေတာင်​​ေပါ်ကိုတက်တဲ့​​ လမ်း​​ခွဲမှာ ခုလိုဆိုင်း​​ဘုတ်​​ေလး​​ကို ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
မိုင်း​​ခွန်း​​​ေရွှ​​ေစတီ​​ေတာ်သို့​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
ဆိုင်း​​ဘုတ်ကို ရှမ်း​​ဘာသာ၊​ ကချင်ဘာသာ၊​ တရုတ်ဘာသာ၊​ အဂင်္လိပ်ဘာသာ၊​ ြမန်မာဘာသာ စသည့်​​ ဘာသာ၅မျိုး​​ြဖင့်​​ လမ်း​​ညွှန်ထား​​ပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

​​ေတာင်ထိပ်​​ေပါ်က မိုင်း​​ခွန်​​ေရွှ​​ေစတီ


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
​​ေရှ့​​က ြခ​​ေသင့်္​​ြကီး​​ ၂​​ေကာင်ကြကို​​ေနပါြပီ။ ကား​​​ေတွကို ဒီ​​ေနရာအထိဘဲ ​​ေမာင်း​​ခွင့်​​ြပုထား​​ြပီး​​ ကား​​ကိုထား​​ခဲ့​​ကာ အ​​ေရှ့​​က တန်း​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေနရာက​​ေန ဘုရား​​ရှိရာကို လမ်း​​​ေလျှာက်တက်ရပါတယ်။



Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

ြကည်ညိုဖွယ် မိုင်း​​ခွန်​​ေရွှ​​ေစတီ

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

​​ေစတီအတွင်း​​ထဲကို မဝင်​​ေသး​​ဘဲ ရင်ြပင်တစ်​​ေလျှာက် လှည့်​​ပတ်ြကည့်​​တဲ့​​အခါ ​​ေစတီရဲ့​​ အ​​ေရှ့​​နား​​မှာ အင်မတန်ြကီး​​မား​​တဲ့​​ ​​ေရွှြကက်ဖ ရုပ်ထုြကီး​​ကို ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ ဟိုး​​ယခင် ြမတ်စွာဘုရား​​နုစဉ်ဘဝက ဒီ​​ေတာင်ကုန်း​​ြကီး​​​ေပါ်မှာ ြကက်မင်း​​ဘဝနဲ့​​ ​​ေနထိုင်သွား​​ခဲ့​​ဖူး​​တယ်လို့​​ ဆိုပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​  မိုင်း​​ခွန်​​ေရွှ​​ေစတီကိုလည်း​​ ဘုရား​​​ေလာင်း​​ ြကက်မင်း​​ဘဝက ​​ေနခဲ့​​တဲ့​​ ဒီကုန်း​​ထိပ်မှာ တည်ထား​​တာ ြဖစ်ြပီး​​ ​​ေရွှြကက်ဖရုပ်ြကီး​​ကို ထုလုပ်ထား​​တာြဖစ်​​ေြကာင်း​​ သိရပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

​​ေစတီအတွင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေလး​​မျက်နှာမှာ ဗုဒ္ဓြမတ်စွာ ပံု​​ေတာ် ၂ပံု၊​ ဥတည်ဘွား​​ပံု​​ေတာ်တစ်ပံု၊​ ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ်ပံု​​ေတာ်တို့​​ရဲ့​​ ပံု​​ေတာ်များ​​ကို ကိုး​​ကွယ်ထား​​တာ ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ တရုတ်ြပည်လက်ရာ ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ြမတ်စွာဘုရား​​ရဲ့​​ ရုပ်ပံု​​ေတာ်ဟာလည်း​​ တရုတ်လက်ရာများ​​သာ လွှမ်း​​မိုး​​​ေနတာကို ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ ြပီး​​​ေတာ့​​လည်း​​ ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ်၊​ ဥတည်ဘွား​​တို့​​ကို ဗုဒ္ဓြမတ်စွာနဲ့​​ တစ်တန်း​​တည်း​​ ပလ္လင်​​ေပါ်မှာ ​​ေတွ့​​ြမင်ရတဲ့​​အတွက် စိတ်ထဲ​​ေတာ့​​ အနည်း​​ငယ် ကသိက​​ေအာက်​​ေတာ့​​ ြဖစ်မိပါတယ်။ ကျွန်မတို့​​ ြပည်တွင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ ဒီလိုအ​​ေနအထား​​မျိုး​​ သိပ်​​ေတွ့​​ရ​​ေလ့​​ မရှိတာ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ ပါမယ်ထင်ပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
ဥတည်ဘွား​​ပံု​​ေတာ်


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ်ပံု​​ေတာ်

​​ေစတီအတွင်း​​ နံရံနဲ့​​ကပ်လျက်မှာ​​ေတာ့​​ āသစ်သား​​များ​​ကို အနုစိတ်လက်ရာ​​ေြမာက်စွာ ထွင်း​​ထုထား​​တဲ့​​ ပန်း​​ပုရုပ်ြကွများ​​ကို လှပခမ်း​​နား​​စွာ ြပသထား​​ပါတယ်။ သို့​​​ေပမဲ့​​ နံရံများ​​​ေပါ်က ြပတင်း​​​ေပါက်​​ေတွက​​ေန အလင်း​​​ေရာင်က ဝင်​​ေနတဲ့​​အတွက် အလင်း​​ြပန်​​ေနခဲ့​​တာ​​ေြကာင့်​​ ဓာတ်ပံုရိုက်ရာမှာ​​ေတာ့​​ အဆင်မ​​ေြပဘဲ ပံုနည်း​​နည်း​​သာ ရိုက်ြဖစ်ခဲ့​​ပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
အမှတ်တရ လက်​​ေဆာင်ပစ္စည်း​​​ေတွ ​​ေရာင်း​​တဲ့​​ဆိုင်ပါ။ ဘုရား​​ပံု​​ေတာ်များ​​နဲ့​​ ​​ေကျာက်စိမ်း​​ပန်း​​ပု၊​ လက်​​ေကာက်၊​ စတာ​​ေတွလည်း​​ ​​ေရာင်း​​ပါတယ်။


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ် ပန်း​​ပု

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

ဥတည်ဘွား​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

ဒီမှာလည်း​​ ဥတည်ဘွား​​

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
မိုး​​နတ်မင်း​​ြကီး​​ထင်ပါရဲ့​​



Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

​​ေစတီရင်ြပင်မှာ ခုလို ထိုင်စရာ​​ေကျာက်တံုး​​ခံု​​ေလး​​​ေတွ ​​ေကျာက်စား​​ပွဲ​​ေတွရှိပါတယ်။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
မန်စီကို အတူသွား​​ြကတဲ့​​ ညီမငယ်ရှမ်း​​မ​​ေလး​​ပါ. မျက်နှာြမင်ရင် မိတ်ဆက်စာ​​ေတွ ပလူပျံလာမှာစိုး​​လို့​​ ပန်း​​ပွင့်​​​ေလး​​နဲ့​​ ဖံုး​​ထား​​လိုက်တယ်း​​) အဓိကက ​​ေကျာက်ခံုြကီး​​​ေတွကို ြပချင်တာပါ။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

ဘုရား​​ကုန်း​​​ေပါ်က​​ေန မန်စီြမို့​​ြကီး​​ကို ခုလို လှမ်း​​ြမင်နိုင်ပါတယ်

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 
ြမင်ကွင်း​​ကျယ်

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

ြမို့​​ြမင်ကွင်း​​ရဲ့​​ အြခား​​တစ်ဖက်မှာ​​ေတာ့​​ ညို့​​ညို့​​ဆိုင်း​​ဆိုင်း​​ ​​ေတာင်တန်း​​ြကီး​​​ေတွ

ဘုရား​​​ေပါ်မှာ ရှိ​​ေနစဉ်မှာပဲ တိမ်​​ေတွ မဲ​​ေမှာင်အံု့​​ဆိုင်း​​လို့​​ လာတာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်က​​ေန အြမန်ဆံုး​​ ြပန်ဆင်း​​လာြကပါ​​ေတာ့​​တယ်ā။ ကား​​​ေပါ်​​ေရာက်လို့​​ ကား​​ထွက်ြပီဆို​​ေတာ့​​မှ ကို​​ေရွှမိုး​​က သည်း​​ြကီး​​မည်း​​ြကီး​​ ရွာချပါ​​ေလ​​ေတာ့​​တယ်။ ြမို့​​တွင်း​​ကို ြပန်​​ေရာက်ချိန်မှာ သည်း​​ြကီး​​မည်း​​ြကီး​​ ရွာ​​ေနတဲ့​​မိုး​​​ေြကာင့်​​ ကား​​မှန်လဲဖွင့်​​လို့​​ မရနိုင်​​ေတာ့​​ ဓာတ်ပံု​​ေတွ မရိုက်နိုင်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ြမို့​​တွင်း​​က ​​ေဈး​​ဆိုင်​​ေတွလည်း​​ ​​ေလျှာက်မလည်နိုင်ခဲ့​​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing 


ဒီ​​ေနရာက​​ေတာ့​​ ြမို့​​​ေနလူထု အနား​​ယူအပန်း​​​ေြဖတဲ့​​ ပန်း​​ြခံထဲက ရင်ြပင်ြကီး​​ြဖစ်ပါတယ်။ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​တို့​​ရဲ့​​ ရိုး​​ရာပွဲလမ်း​​သဘင်​​ေတွကို ဒီ​​ေနရာမှာ ကျင်း​​ပ​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ တရုတ်အစိုး​​ရဟာ ကချင်၊​ ရှမ်း​​ စတဲ့​​ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွရဲ့​​ သြကင်္န်ပွဲ၊​ နှစ်သစ်ကူး​​ပွဲ၊​ မ​​ေနာပွဲ စတဲ့​​ ရိုး​​ရာပွဲလမ်း​​သဘင်​​ေတွကို ခမ်း​​ခမ်း​​နား​​နား​​ ကျင်း​​ပ​​ေပး​​​ေလ့​​ ရှိတယ်လို့​​ သိရပါတယ်။ မိုး​​က ရွာ​​ေန​​ေတာ့​​ အထဲကို မဝင်နိုင်​​ေတာ့​​တာနဲ့​​  ဒီ​​ေရှ့​​နား​​မှာ ကား​​ခဏရပ်ြပီး​​ ရင်ြပင်ြကီး​​ကို ဒီအတိုင်း​​​ေလး​​ ရပ်ြကည့်​​ခဲ့​​ရပါတယ်။ ကား​​ရပ်ထား​​တုန်း​​ ကား​​မှန်​​ေလး​​တင်ြပီး​​ ဓာတ်ပံုကမန်း​​ကတန်း​​ ရိုက်လိုက်တယ်​​ေပါ့​​။ အချိန်လည်း​​ မနည်း​​ြပီမို့​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွများ​​စွာ ​​ေနထိုင်ြကတဲ့​​  မန်စီြမို့​​ကို မိုး​​​ေရ​​ေတွ ​​ေအာက်မှာ နှုတ်ဆက်လို့​​ထား​​ခဲ့​​ြပီး​​  ြပန်လာခဲ့​​ြကပါ​​ေတာ့​​တယ်ရှင်။


Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

27 comments:

mstint said...

ဗဟုသုတ​​ေတွ တစ်​​ေပွ့​​တစ်ပိုက်ြကီး​​ ရသွား​​တယ် ​​ေချာ​​ေရ။ ဘုရား​​​ေတွလည်း​​ ပူ​​ေဇာ်ရ။ အစား​​အ​​ေသာက်အတွက်ပါမကျန်ပဲ မဖတ်ဘူး​​​ေသး​​တဲ့​​ ဗဟုသု​​ေတွလည်း​​ဖတ်ရနဲ့​​ ​​ေစတနာသဒ္ဒါထက်သန်စွာနဲ့​​ အခုလို​​ေရး​​သား​​မျှ​​ေဝ​​ေပး​​တဲ့​​ ​​ေချာတစ်​​ေယာက်
စိတ်ဓါတ်အစဉ်ြကည်လင်​​ေအး​​ြမပါ​​ေစကွယ်။

​​ေမတ္တာြဖင့်​​
အန်တီတင့်​​

မိုး​​ယံ said...

ဗုသုတ​​ေတွ များ​​ြကီး​​ ရတယ်...။ ရှမ်း​​ဟင်း​​​ေတွ စား​​ချင်တယ်... ​​ေဒါ်​​ေချာကို ခရီး​​သွား​​ ဘွား​​​ေတာ် ဘွဲ့​​​ေပး​​ပါတယ်.. ဟီး​​ဟီး​​။

မဒမ်ကိုး​​ said...

ဝိုး​​ မမ​​ေချာ ​​ေကျး​​ဇူး​​နဲ့​​ မန်စီတစ်​​ေခါက်အလည်​​ေရာက်ြပန်ပါ​​ေပါ့​​လား​​)
ဟင်း​​​ေတွကလဲသ​​ေရကျ
အသီး​​​ေတွကလဲ လက်ကိုယား​​​ေနတာပဲး​​)

Anonymous said...

​​ေချာ​​ေရ..
ဘုရား​​လည်း​​ဖူး​​ရင်း​​၊​ ဘုရား​​ကုန်း​​​ေပါ်က ရှုခင်း​​​ေတွကိုလဲ ​​ေငး​​​ေမာသွား​​ပါတယ်။
အြပင်က ​​ေကျာက်ခံု​​ေလး​​​ေတွက ချစ်စရာ။ ​​ေအး​​ချမ်း​​ပ​​ေနာ်။

Jr.

ညီရဲ said...

မ​​ေချာက​​ေတာ့​​ ဗဟုသုတ​​ေတွ ြဖန့်​​​ေဝလိုက်ြပန်ြပီ။ တရုတ်တို့​​ရဲ့​​မတူညီတဲ့​​ လက်ရာ​​ေတွကို ​​ေလ့​​လာသွား​​ပါတယ် မ​​ေချာ...
ကျွန်​​ေတာ့်​​မှာလဲ ကချင်ြပညနယ်က ရှမ်း​​သူငယ်ချင်း​​ တစ်​​ေယာက်ရှိတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်ဆို ကချင်ြပည်နယ်က ရှမ်း​​လူမျိုး​​ မန္တ​​ေလး​​မှာ ြကီး​​တယ် ခု​​ေတာ့​​ ရန်ကုန်မှာ​​ေနတယ် လို့​​အြမဲစတယ်။

Anonymous said...

ဖတ်ရတာ ​​ေကာင်း​​လိုက်တာ​​ေချာ​​ေရ။
ရှမ်း​​ဟင်း​​​ေတွအရမ်း​​ြကိုက်တယ်။
သရက်သီး​​ နဲ့​​ဝက်သား​​ ရယ် ခရမ်း​​သီး​​နဲ့​​ငရုတ်ပွရယ်လုပ်စား​​ြကည့်​​အုန်း​​မယ်။
မန်စီကို ကိုယ်တိုင်​​ေရာက်သွား​​သလိုဘဲ။ ​​ေကျး​​ဇူး​​ပါ​​ေချာ​​ေရ။
အိုင်အိုရာ

​​ေနဝသန် said...

ဟင်း​​.. စား​​ချင်လိုက်တာ.. ရှမ်း​​ဟင်း​​​ေတွကို... ရှမ်း​​စာ​​ေတွကို တအား​​လွမ်း​​တယ်.....

ခင်မင်လျက်
​​ေနဝသန်

​​ေစာ(အဝါ​​ေရာင်​​ေြမ) said...

မ​​ေချာ
​​ေနာက်တခါဆို အထက်ပိုင်း​​မသွား​​နဲ့​​ဦး​​။
ဘိတ်တို့​​၊​ ထား​​ဝယ်တို့​​ဘက်ကိုလည်း​​ သွား​​ဦး​​။ အဲဒီဘက်က ပံု​​ေတွလည်း​​ ြကည့်​​ြခင်​​ေသး​​တယ်။

Nyi Linn Thit said...

တစ်ပုဒ်ထဲမှာ အစံုပါတဲ့​​ ပို့​​စ်ပါပဲ မ​​ေချာ​​ေရ...၊​ မန်စီရဲ့​​ လမ်း​​မြကီး​​​ေတွက လှလိုက်တာ..၊​ အပင်ြကီး​​​ေတွ စီတန်း​​ ​​ေပါက်​​ေနြပီး​​၊​ လူသွား​​လမ်း​​ အကျယ်ြကီး​​​ေတွနဲ့​​၊​ ြမို့​​ကလည်း​​ သန့်​​ရှင်း​​တဲ့​​ ပံုပါပဲ၊​ ရှမ်း​​စာ​​ေတွကို ရိုက်ထား​​တဲ့​​ ပံုကို​​ေတာ့​​ အထူး​​ပဲ သွား​​ရည်ကျသွား​​တယ်၊​ ရှမ်း​​စာနဲ့​​အင်း​​စာ ကို အ​​ေတာ်​​ေလး​​ ြကိုက်တယ်ဗျ...၊​ ဗဟုသုတ ရတဲ့​​ ဒီခရီး​​သွား​​ ပို့​​စ်​​ေလး​​အတွက် ​​ေကျး​​ဇူး​​ တင်ပါတယ်​​ေနာ်...။

ကို​​ေအာင်(ပျူနိုင်ငံ) said...

မ​​ေချာ​​ေရ ပံု​​ေတွြကည့်​​ရ သမိုင်း​​​ေတွ သိရတာ ​​ေကျး​​ဇူး​​ဗျာ၊​ ြမစ်ဆံု​​ေရကာတာဖက် ​​ေရာက်ရင်လည်း​​ ​​ေြပာြပ ရိုက်ြပပါအံုး​​ ...

SHWE ZIN U said...

ညီမ ​​ေရ

အား​​လံုး​​ ထဲမှာ​​ေတာ့​​ ထမင်း​​ဝိုင်း​​ ​​ေလး​​ ကို အြကိုက်ဆံုး​​ ဘဲ

အဲဒါ​​ေလး​​ အဝစား​​ြပီး​​ အဲဒီ​​ေနရာ​​ေတွ ​​ေလျှာက်သွား​​ချင်တယ် ဒီတခါ အမ တို့​​လည်း​​ ​​ေခါ်ပါအုန်း​​

ချစ်အမြကီး​​
​​ေရွှစင်ဦး​​

ြမစ်ကျိုး​​အင်း​​ said...

ခရီး​​သွား​​ပို့​​စ်​​ေလး​​​ေတွတိုင်း​​ သ​​ေဘာကျတယ်။ တသက်မှာ ​​ေရာက်ြဖစ်ချင်မှ ​​ေရာက်ြဖစ်မယ့်​​ ​​ေနရာ​​ေတွကို ​​ေစ့​​​ေစ့​​စပ်စပ် ြမင်ခွင့်​​ရလိုက်လို့​​။
ထမင်း​​ဝိုင်း​​က​​ေတာ့​​ ြမင်သူတိုင်း​​ စား​​ချင်စရာပဲ။

ဖိုး​​ြကယ် said...

ဘုရား​​ဖူး​​တယ် အစား​​စား​​တယ် လိပ်ဥကတူး​​မရဘူး​​ ပန်း​​ပွင့်​​ြကီး​​ပွင့်​​​ေနတယ် :) ဟင်း​​​ေနပါ​​ေစ​​ေတာ့​​​ေလ မန်စီ​​ေရာက်ဖူး​​ရင် ​​ေတာ်ပါြပီ :P

ခင်တဲ့​​(ဖိုး​​ြကယ်)

ြကယ်စင်အလင်း​​ said...

မ​​ေချာက ဘာရှမ်း​​မျိုး​​လဲဗျ. ကချင်ြပည်ကရှမ်း​​ဆို​​ေတာ့​​ တိုင်​​ေလ လား​​။ ကျွန်​​ေတာ်လဲ ကချင်ြပည်ကရှမ်း​​ပါပဲ.။အမျိုး​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ရင်ကျန်း​​ြမို.​​ေပါ်ကရှမ်း​​​ေတွပါ။ ဒီပို့​​စ်ကိုဖတ်ြပီး​​​ေတာ့​​ တရုတ်ြပည်ကို​​ေတာင်သတိရသွား​​တယ်။ တရုတ်ြပည်ကရှမ်း​​လူမျိုး​​​ေတွအ​​ေြကာင်း​​လဲဖတ်ချင်ပါတယ်။း​​)

sosegado said...

လက်ရာ​​ေတွက ​​ေကျာက်ဆစ်တန်း​​လက်ရာ​​ေတွပါ၊​
ရန်​​ေပြမို့​​မှာလည်း​​ အညာကြမန်မာ​​ေတွကို ​​ေခါ်ြပီး​​ ဘုရား​​တည်​​ေနတာ ​​ေတွ့​​ရပါတယ်၊​ ပံု​​ေတာ်​​ေတွကို​​ေတာ့​​ တရုတ်ဆန်ဆန်ထုခိုင်း​​တာ ​​ေတွ့​​ရပါတယ်၊​ ြပီး​​ရင်ြပစား​​မလား​​မသိဘူး​​၊​
​​ေမြမို့​​မှာ ကျကျန်ရစ်ခဲ့​​တဲ့​​ ဘုရား​​လိုမျိုး​​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရပါတယ်။

​​ေတာက်ပြကယ်စင် said...

​​ေသာ်ပီ ​​ေသာ်ပီ။ ​​ေချာက စကား​​ဝဲတယ်ဆိုလို့​​ နန္ဒာလှိုင်စကား​​ဝဲတာကို သွား​​သတိရမိလို့​​ပါ။ ​​ေချာ​​ေရ ပိန္နဲ၊​ သရက်​​ေတွ ရှိတဲ့​​လမ်း​​ကိုရယ်။ မိုင်း​​ခွန်​​ေစတီကိုရယ်။ အဲဒီထမင်း​​ဆိုင်​​ေလး​​ကိုရယ် လိုက်ပို့​​​ေပး​​ပါလား​​။ ဟင်း​​​ေလး​​​ေတွ အရမ်း​​​ေကာင်း​​မည့်​​ပံုပဲ။ ကျန်း​​မာ​​ေပျာ်ရွှင်ပါ​​ေစ ​​ေချာ။

မင်း​​ဧရာ said...

အမြကီး​​ က​​ေတာ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်​​ေလး​​ကို ဗဟုသုတ ​​ေတွြကွယ်ပါ​​ေပ့​​ဗျာ
ကိုယ် မ​​ေရာက်ဘူး​​တဲ့​​​ေနရာ​​ေလး​​​ေတွြကည့်​​ရတဲ့​​ အတွက်​​ေတာ့​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်လျှက်ပါ ပန်း​​ပွင့်​​ြကီး​​နှင့်​​ ကာထား​​သည့်​​ အတွက်​​ေတာ့​​ အမှတ်​​ေလျှာ့​​ပါသည်}}}}}}0။

blackroze said...

သွား​​ချင်လိုက်တာမြကီး​​ရယ်...
ရှမ်း​​စာ​​ေတွကလည်း​​စား​​ချင်စရာ​​ေနာ် ရှလွတ်
ချစ်တဲ့​​ ညီမ blackroze

ဟန်ြကည် said...

မန်စီမှာ အမျိုး​​​ေတွရှိတယ်လို့​​​ေတာ့​​ မိဘများ​​က ​​ေြပာလို့​​မှတ်ထား​​ဖူး​​တယ်...​​ေဒါ်​​ေချာ​​ေြပာမှ မန်စီနှစ်ခုရှိတာ သိ​​ေတာ့​​တယ်...​​ေပါက်​​ေဖာ်တို့​​ မန်စီကလည်း​​ တိုး​​တက်လှ​​ေချလား​​...နယ်စပ်ြမို့​​နဲ့​​​ေတာင် မတူချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​ြဖစ်​​ေနြပီ...ဓာတ်ပံုထဲက က​​ေလး​​မ ပန်း​​ပန်ထား​​တာ ြကီး​​လှပါလား​​​ေအာက်​​ေမ့​​​ေနတာ ပံုစာကို ဖတ်မိမှပဲ ကာကွယ်​​ေရး​​လုပ်ထား​​တာ သိ​​ေတာ့​​တယ်...အင်း​​ ​​ေဒါ်​​ေချာက ကာကွယ်​​ေပး​​တာ အ​​ေရး​​မြကီး​​ဘူး​​...ညီမ​​ေတာ်က သူ့​​မျက်နှာ လှလှ​​ေလး​​ကို လူမြမင်​​ေအာင် လုပ်ရက်တယ်လို့​​ ရန်​​ေတွ့​​​ေနမှ ဟုတ်​​ေပ့​​ြဖစ်​​ေနဦး​​မယ်...

​​ေမဓာဝီ said...

အမ​​ေရွှစင်​​ေြပာသလိုပဲ ဟင်း​​ပွဲြကီး​​ သ​​ေဘာအကျဆံုး​​ ​​ေချာ​​ေရ ... ။
မိုး​​နတ်မင်း​​ြကီး​​ကို ​​ေပါင်ချိန်ထင်​​ေနတာ ... သူ့​​ကို ဘယ်လိုနှုတ်ဆက်ရမလဲ ဝမ်​​ေစွ့​​ ဝမ်​​ေစွ့​​ ဝမ်ဝမ်​​ေစွ့​​လား​​ ... ဟင် ...

ကိုကို​​ေမာင်(ပန်း​​ရနံ့​​) said...

မိုင်း​​ခွန်​​ေစတီက အ​​ေတာ်​​ေလး​​ ြကည်ညိုဖို့​​​ေကာင်း​​တယ်​​ေနာ်။ ရှုခင်း​​​ေတွကလဲ စိမ်း​​လန်း​​လို့​​။

မ​​ေချာ​​ေရ..
မန်စီဆိုတာ သူြကီး​​မင်း​​တို့​​ဘက်လဲ ရှိတယ်။ နှစ်ခုရှိလို့​​ တစ်ခုကို မန်စီ​​ေလး​​ တစ်ခုကို မန်စီြကီး​​လို့​​ကို နာမည်​​ေပး​​ထား​​ရတယ်။ ​​ေတာင်​​ေပါ်ရှမ်း​​​ေတွ ​​ေနြကတာတဲ့​​။ ​​ေရာက်​​ေတာ့​​ မ​​ေရာက်ဖူး​​ပါဘူး​​။ ဗန်း​​​ေမာက်နယ်ထဲမှာ။

ြကည်လင်​​ေအး​​ြမပါ​​ေစ။
ခင်မင်လျှက်

​​ေယာက္ခမ said...

အို့​​အိုအိုး​​
ပထမဆံုး​​ စား​​ချင်တယ်
​​ေနာက်​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ဖူး​​ချင်တယ်
​​ေနာက်​​ေတာ့​​ မန်စီကို​​ေလျှာက်လည်ချင်တယ်
​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ဓါတ်ပံုက ပန်း​​​ေလး​​ကို အသာ​​ေလး​​ဖယ်ြကည့်​​ချင်တယ်း​​)

Evy said...

​​ေချာရဲ့​​ ပို့​​စ်​​ေတွကို ဖတ်ရတာ ဗဟုသုတတကယ်ရတယ်။ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ပါတယ် ​​ေချာ​​ေရ။

​​ေချာ(အစိမ်း​​​ေရာင်လွင်ြပင်) said...

အား​​လံုး​​ကို ​​ေကျး​​ဇူး​​ပါရှင်။
ကျွန်မ ရှမ်း​​နီ (တိုင်း​​လျှံ)လူမျိုး​​ပါ။
ဘုန်း​​ဘုန်း​​​ေတာက်​​ေြပာသလို တနဲ့​​ သကို မပီပါဘူး​​
စကား​​​ေြပာရင် ဟထိုး​​ပါတဲ့​​စကား​​လံုး​​​ေတွကို ဟထိုး​​သံမပါဘဲ ​​ေြပာတတ်ပါတယ်။ ဥပမာ ​​ေလှကို ​​ေလလို့​​ အသံထွက်ြပီး​​ ငှက်ကို ငက်လို့​​ ​​ေြပာတတ်သူပါ ကိုယ့်​​​ေပါင်ကိုယ်လှန်​​ေထာင်း​​လိုက်ပါြပီး​​)
ပန်း​​ပွင့်​​ဖယ်​​ေစချင်သူများ​​ လာဘ်ထိုး​​ရင်ဖယ်​​ေပး​​ပါ့​​မယ်

PhyoPhyo said...

မ​​ေချာ စကား​​မပီတာ တိတွား​​ပီ။ ဝဲတာလည်း​​ တိသယ်။
ရှမ်း​​ထမင်း​​ဆိုင်က ထမင်း​​ဝိုင်း​​ကိုြကိုက်လိုက်တာ။
ဘုရား​​လည်း​​ဖူး​​ရတယ်။ ရင်ြပင်ြကီး​​က ​​ေရ​​ေတွလွှမ်း​​​ေနသလိုပဲ​​ေနာ်။
ရှမ်း​​မ​​ေလး​​က သွယ်သွယ်​​ေလး​​​ေနာ်။ ချစ်စရာ​​ေလး​​။
မျက်နှာ​​ေလး​​ပါြကည့်​​ချင်လိုက်တာ။
ခု​​ေရာ ဘယ်​​ေတွခရီး​​ဆန့်​​​ေနပါလိမ့်​​။

သဒ္ဓါလှိုင်း​​ said...

အရင်ဆံုး​​ထမင်း​​ဝိုင်း​​​ေလး​​ကိုပဲ သွား​​​ေရကျမိပါတယ်မ​​ေချာရယ်။ ြပီး​​မှ ဘုရား​​​ေတွဖူး​​ရင်း​​ မန်စီြမို့​​ကို လည်ခဲ့​​တယ်။
ချစ်တဲ့​​
သဒ္ဓါ

​​ေမသိမ့်​​သိမ့်​​​ေကျာ် said...

မ​​ေရာက်ဖူး​​​ေသး​​တဲ့​​ ​​ေဒသ​​ေတွကို မ​​ေချာဆီလာမှပဲ ြကား​​ဖူး​​​ေတွ့​​ဖူး​​​ေတာ့​​တယ်။ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ပါတယ်​​ေနာ်။ ထမင်း​​လဲ ​​ေကျွး​​​ေကျွး​​မ​​ေကျွး​​​ေကျွး​​ ဝင်စား​​သွား​​ပါတယ်။ မန်စီကိုလည်း​​ လည်ပတ်သွား​​ပါတယ်​​ေနာ်။

ခင်တဲ့​​